La Liste: 4 décembre 2015

Les toasts sont cuites
Louis BouvierLes toasts sont cuites à la Maison des artistes visuels

Programmation des membres de l’AGAVF

Maison des artistes visuels (Saint-Boniface)
Louis BouvierLes toasts sont cuites
du 29 octobre au 5 décembre 2015
219, boulevard Provencher
Saint-Boniface, Manitoba
www.maisondesartistes.mb.ca

Centre culturel franco-manitobain (Winnipeg)
Jeffrey PoirierArchitectonie subversive
du 29 octobre au 1er janvier 2016
340, boulevard Provencher
Saint-Boniface, Manitoba
www.ccfm.mb.ca

Atelier d’estampe Imago (Moncton)
Jennifer BélangerYou Were Here
du 13 novembre au 18 décembre 2015
140, rue Botsford, rez-de-chaussée du Centre culturel Aberdeen
Moncton, Nouveau-Brunswick
www.atelierimago.com

Galerie Sans Nom (Moncton)
Andrée-Anne RousselLes chaînes de Markov
Krista Gunn – EXIT
du 13 novembre au 18 décembre 2015
140, rue Botsford, rez-de-chaussée du Centre culturel Aberdeen
Moncton, Nouveau-Brunswick
www.galeriesansnom.org

Centre d’artistes Voix Visuelle (Ottawa)
Viviane  Archambault-Lavigne, Robert Arnold, Isabelle Beraut, Berko, Suzanne Blouin, Valérie Boivin, Cécile Boucher, Myrna Brooks Bercovitch, Yvette Cenerini, Renée Chevalier, Micheline Couture, Pál Csaba, László Csízy, Lukasz Cywicki, Lillianne Daigle, Céline J. Dallaire, Michèle DeBellefeuille, Claudette Delisle Menier, Maryse Des Aulniers, Dominique Desbiens, Krasi (Krasimira) Dimtch (Dimtchevska), Richard Doutre, Gracia Dubé, Lisette Duquette, Paula Franzini, Louis Godbout, Jose Roberto Godoy, Olena Golub, John Graham, Saeko Hanji, Julianna Joos, József Kántor, René Kempen, Snežana Kezele, Isao Kobayashi, Helene Lacelle, Doris Lamontagne, Denis Leclerc, Claire Lemay, Kinichi Maki, Alexandre Ménard, Louise Mercure, Yoshiaki Murakami, Joseph Muscat, Jessie Parker, Monika Patka, Galina Pavlova, Pawel Delekta, Ovidiu Petca, Izabella Retkowska, Agnès Riverin, Richard Robesco, Anne et Gilles Roulant et Guillaume, Jozina Marina Van Hees, Benjamin Vasserman, Joyce Westrop et Mohamed Zakaria SoltanExposition internationale d’estampe numérique 10ème édition
du 5 novembre au 8 décembre 2015
67, avenue Beechwood (2e étage)
Vanier, Ontario
www.voixvisuelle.ca

Galerie du Nouvel-Ontario (Sudbury)
Le Nouveau Louvre
du 21 novembre au 23 décembre 2015
174, rue Elgin
Sudbury, Ontario
www.gn-o.org

Appels de dossiers

1. appels en français du Canada

Collection permanente d’œuvres d’art du Yukon – 29 janvier
Coordinateur/trice – Conférence AARCA 2017 – 1er janvier
Galerie McClure – Montréal – 15 décembre
Verticale – Laval – 10 janvier
Symposium international d’art contemporain – Baie-Saint-Paul – en cours
Fibreworks Biennale-concours des arts canadiens de la fibre – 28 mars
Fondation Hnatyshyn – Résidence Fogo Island Arts pour jeune conservateur – 3 décembre
Les HTMlles – Montréal – 20 décembre
L’Écart – Rouyn-Noranda – 15 janvier
Biennale d’art performatif – Rouyn-Noranda – 13 décembre
Regart – Lévis – 15 décembre
Voix Visuelle – Vanier – 14 décembre
esse art + opinion – Montréal – 10 janvier 2016

2. appels en anglais du Canada

11th annual multi-arts festival: Fashion Art Toronto – 9 janvier
Flux Media Art Gallery – Victoria – 1er février
Ice Follies 2016 – Lake Nipissing – 11 décembre
Nuit Blanche – Toronto – 14 décembre
Magazine BILLIE – Fredericton – en cours
Centre [3] for print and media arts – Hamilton – 4 décembre
Art City – Winnipeg – 1er février
CSV Maker Space – Charles Street Video – Toronto – en cours
Western Front – Vancouver – en tout temps

3. appels internationaux

Rome Media Art Festival – 15 janvier
REFUGEE! – artvideoKoeln – 21 décembre
European Media Art Festival – Osnabrueck, Allemagne – 4 décembre

4. résidences

Résidence en art public – Casino Luxembourg – 16 février
Triangle’s Residency Program – Brooklyn – 15 janvier
YARAT – Baku, Azerbaijan – 20 décembre
ARNA – eco-oriented residency – Suède – 1er février
Spark Box national residency – 31 janvier
Villa Perochon – Niort, France – 5 décembre
Atelier de l’Île – Gatineau – 31 janvier
Résidence – Piste Chilkoot 2016 – Whitehorse – 1er février
Programme d’artistes résidents – Gros-Morne, Terre-Neuve – 15 décembre
LoosenArt: Photography / Digital Graphic / Digital Illustration – 31 décembre
Atelier d’estampe Imago – Moncton – 15 avril
Résidence d’artiste dédiée à la peinture – Chamalot, France – 12 décembre
Camargo Foundation – Cassis, France – 8 décembre
Cove Park – Visual arts residency – Écosse – 4 décembre
Cove Park – Crafts Residency – Écosse – 4 décembre
Caldera Arts Center Artist Residencies – Oregon, États-Unis – dès mi-janvier 2016
Plessix Madeuc – Corseul, France – 15 décembre
Atelier Topaz – Ontario – en tout temps

5. art public

District of Squamish – 15 janvier
Cheng-Long Wetlands International Environmental Art Project – Taiwan – 15 janvier
Oeno Gallery’s Sculpture Garden at Huff Estates – Ontario – 15 décembre

6. divers

L’art visuel s’écrit

La Liste

L’Association des groupes en arts visuels francophones (AGAVF) présente les événements de ses quinze centres d’artistes et galeries membres à travers le pays et compile les appels de dossiers en arts visuels, arts médiatiques, performance, art public qui s’adressent principalement aux artistes et parfois aux commissaires.

linktwitterfacebook

 

1. appels en français du Canada

NOUVEAU! Appel de propositions pour la Collection permanente d’œuvres d’art du Yukon
Date limite pour la présentation des dossiers : 29 janvier 2016
Pour présenter une œuvre :Télécharger les lignes directrices 64 Ko
Remplir le formulaire de proposition 176 Ko

Faire parvenir le formulaire à l’adresse suivante :
Comité d’acquisition, Friends of Yukon Permanent Art Collection
Section des arts, Direction des services culturels
a/s de la curatrice Ministère du Tourisme et de la Culture

o Par courriel : garnet [point] muething [arobas] gov [point] yk [point] ca

o En personne : 100, rue Hanson, Whitehorse

o Par la poste :
C.P.  2703 (L-3)
Whitehorse (Yukon) Y1A 2C6

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APPEL D’OFFRES : COORDINATEUR(S) / COORDINATRICE(S) DE CONFÉRENCE : AARCA 2017

AARCA/ACAAA – l’Association des centres d’artistes autogérés de l’Atlantique est à la recherche d’entreprises ou de personnes qui souhaitent manifester leur intérêt envers l’organisation de la prochaine conférence nationale des centres d’artistes autogérés qui se déroulera à Charlottetown à l’automne 2017.

F L O T T I L L E

À l’image d’une réunion de navires dans les eaux libres, « Flottille » rassemblera des artistes, des commissaires et des auteurs pour créer un événement souple et ouvert.

À l’automne 2017, les centres d’artistes autogérés du Nouveau-Brunswick, de Terre-Neuve-et-Labrador, de la Nouvelle-Écosse et de l’Île-du-Prince-Édouard rassembleront la ferveur et la chaleur d’un party de cuisine des Maritimes pour faire de Charlottetown le lieu de discussions transnationales des centres d’artistes, des espaces et des réseaux autogérés d’aujourd’hui.

Le comité prévoit entamer le travail de demande de subvention, de collecte de fonds et de logistique dès janvier 2016.

La date limite pour la réception des offres est le 1er janvier.
http://www.akimbo.ca/89049

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Galerie McClure – Saison d’exposition 2015-2016
Appels de projets

Montréal
514.488.9558
http://www.visualartscentre.ca

Date limite: 15 Décembre 2015

La Galerie McClure du Centre des arts visuels accepte des soumissions pour la saison d’exposition 2015-2016. Les artistes contemporains oeuvrant dans toutes les disciplines artistiques ainsi que les commissaires ayant un projet d’exposition sont invités à déposer un dossier. Les artistes ayant eu une exposition au cours des 5 dernières années sont priés d’attendre avant de soumettre de nouveau un projet d’exposition.

Date de tombée : le 15 décembre, 2015

Les résultats sont envoyés par la poste trois mois plus tard.

Les soumissions doivent inclure :

  • 10 à 20 images des oeuvres récentes (cd-rom, dvd-rom)
  • une liste des oeuvres
  • un curriculum vitae
  • une description du projet et une enveloppe pré-affranchie.

Pour soumettre vos images, veuillez les envoyer en format jpegs (72 dpi, n’excédant pas 1 Mo ou 1024 X 768 pixels, hauteur max = 768 pixels), et/ou un disque vidéo ou audio (5 min. max.). Les images doivent être numérotées 01, 02, ? et ne doivent pas être à l’intérieur d’un dossier.

La galerie n’accepte pas les soumissions par courriel.

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Appel de dossiers 2016—2017

Date limite pour le dépôt des dossiers : 10 janvier 2016 à 23h

Verticale – centre d’artistes lance un appel aux artistes en art actuel pour la programmation régulière de l’année 2016-2017.

Verticale propose aux artistes de contribuer à une réflexion sur le territoire et sur sa construction symbolique. À travers des œuvres critiques, percutantes ou discrètes, les artistes ont un rôle important à jouer dans un environnement en transformation – qu’il soit social ou climatique –, et ce, tout au long de l’année.

Verticale – centre d’artistes s’intéresse aux cycles de diffusion atypiques, aux processus de création, aux spécificités des arts visuels dans un contexte d’éclatement disciplinaire.

Les pratiques installatives, performatives, d’interventions sont acceptées dans le cadre de cet appel. Ces pratiques nécessitent des modes de diffusion adaptés que le centre peut offrir aux artistes. Par sa programmation, le centre cherche à questionner la notion d’exposition dans un contexte hors les murs. Ainsi, les projets doivent être adaptés à la réalité du seul centre d’artistes autogéré lavallois.

Verticale souhaite répondre aux besoins des artistes et accompagner leurs démarches de création.
Consultez ici tous les détails sur le dépot des dossiers.

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THÈME DU 34e SYMPOSIUM INTERNATIONAL D’ART CONTEMPORAIN

La directrice artistique du Symposium international d’art contemporain Marie Perrault a présenté récemment la thématique de la 34e édition. En voici un aperçu alors que l’appel de dossier pour les artistes s’ouvrira le 14 septembre prochain.

Marie Perrault, la directrice artistique du Symposium, prépare une 34e édition sur le thème Mobilités.
Mobilités

Au cours de l’été 2016, la 34e édition du Symposium international d’art contemporain de Baie-Saint-Paul explorera les phénomènes liés à la mobilité, à ses conséquences sociétales et aux imaginaires qui l’animent.

Que l’on bouge soi-même ou non, la mobilité occupe une place importante dans nos vies de tous les jours. Tout au long du XXe siècle, nos sociétés ont été marquées par l’évolution des moyens de transport et de communications, ainsi que par le développement des infrastructures et des réseaux ayant rendu ces changements possibles. L’avènement des nouvelles technologies, la circulation toujours plus rapide de l’information et la communication en réseau contribuent aujourd’hui à un sentiment de mobilité généralisée.

Il s’agira ici de se pencher sur les mouvements de personnes, d’objets et d’information, sur les infrastructures et les réseaux qui en assurent la fluidité, sur les imaginaires motivant cette effervescence. De même, la résistance à cette mobilité constitue une contrepartie qui pourra être explorée. À l’aube de la modernité, les Futuristes italiens étaient fascinés par la vitesse et le mouvement ; alors que s’amorce aujourd’hui une troisième révolution industrielle ancrée dans la fluidité, quel regard les artistes posent-ils sur ce phénomène, ses motivations et ses conséquences ?

Cette édition du Symposium international d’art contemporain de Baie-Saint-Paul s’inscrit dans une série traitant des changements liés au développement des technologies et amorcée en 2015 avec Murmures du quotidien.

Le Musée d’art contemporain de Baie-Saint-Paul (MACBSP) est l’organisme désigné qui gère l’évènement nommé Symposium international d’art contemporain de Baie-Saint-Paul.

Voici, parmi d’autres, des exemples de pistes d’exploration liées aux questions de mobilité :

Les objets en mouvement et la cinématique
Les figures du flâneur, du touriste ou de l’immigrant
Le voyage, l’aventure, le parcours
Les véhicules et les infrastructures ou les systèmes de transport
L’économie, les échanges commerciaux et les mouvements de marchandises
La communication, la circulation d’images ou d’information et les réseaux
Les frontières, les limites et les obstacles
L’abri, le havre et le port d’attache
Ou tout autre préoccupation liée à des questions de mobilité.

11, rue Forget (Aréna)
T : 418-435-3681
info [arobas] macbsp [point] com

http://symposiumbsp.com/le-34e-symposium-sur-le-theme-mobilites/

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FIBREWORKS 2016
Biennale-concours des arts canadiens de la fibre
Du 9 septembre au 13 novembre 2016

Fibreworks 2016 est la 16e édition du concours biennal populaire d’art de la fibre. Fibreworks est une des expositions la plus vaste pour les œuvres en fibre au Canada et peuvent inclure jusqu’à 35 artistes. Toutes les œuvres sélectionnées sont éligibles pour le prix du jury et peuvent être achetés par Idea Exchange Art + Design pour sa collection permanente dédiée exclusivement à l’art de la fibre canadienne. L’exposition Fibreworks 2016 prend place au Galerie Queen’s Square du 9 septembre au 13 novembre 2016.

APPEL DE CANDIDATURES

CONDITIONS D’ADMISSION

La biennale est ouverte à tous les artistes canadiens. Chaque artiste peut soumettre un maximum de 3 oeuvres. La date limite est le lundi, 28 mars 2016.
Pour être admissibles, les oeuvres doivent comporter des fibres ou des matériaux textiles comme élément principal.
Les oeuvres doivent avoir été produites au cours des deux dernières années. Les oeuvres doivent être de dimensions raisonnables, prêtes à être installées et disponibles pour être expédiées à l’intérieur du Canada.
Chaque oeuvre proposée peut être illustrée au moyen d’un maximum de 3 images numériques, y compris les détails. Chaque image doit être numérotée et doit comporter le nom de l’artiste, ainsi que le titre de l’oeuvre. Prière de soumettre des images sur CD, sauvegardées en fichiers JPEG compatibles avec le système RVB. Dimensions des images : 1024 x 768 pixels; résolution : 300 ppp.
NB tout information soumis doit être en format numérique (Word et PDF accepté). Veuillez inclure un court texte (150 mots maximum) décrivant chaque oeuvre proposée, ainsi qu’un CV d’une page. Les dossiers de candidature ne seront pas retournés aux artistes.
La sélection finale sera complétée par le jury. Toutes les décisions sont sans appel. Les artistes sélectionnés seront avisés par 30 juin 2016.
Les finalistes recevront des honoraires de 100$ pour chaque oeuvre sélectionnée. Les frais de transport seront pris en charge par la galerie .
Le Prix du jury sera attribué lors du vernissage, le vendredi 9 septembre.
S’il vous plaît soumettre tous les documents et les images grâce à notre application en ligne à https://ideaexchange.submittable.com/submit/49885

Pour plus d’information: Cherie Fawcett, cfawcett [arobas] ideaexchange [point] org

IDEA EXCHANGE ART + DESIGN | QUEEN’S SQUARE GALLERY
1 North Square, Cambridge, ON N1S 2K6
T: 519.621.0460

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Les HTMlles : Festival féministe d’arts médiatiques + de culture numérique
12e édition, du 3 au 6 novembre 2016, Montréal
Date limite : 20 décembre 2015
Depuis 1997, Les HTMlles rassemble des artistes, des théoricien-ne-s et des activistes passionné-e-s par la réflexion critique sur les nouvelles technologies dans une perspective féministe. Le festival a lieu tous les deux ans à Montréal et il vise à présenter des projets innovants créés par des artistes locaux-ales et internationaux-ales. Chaque édition s’inspire d’un thème spécifique et aborde des questions sociopolitiques d’actualité et qui dépassent les frontières des pratiques artistiques et féministes.
La douzième édition du festival coïncidera avec le vingtième anniversaire du Studio XX! Afin de célébrer une telle réalisation collective, nous lançons un appel à projets auprès d’artistes locaux-ales et internationaux-ales de manière à ce que nous continuions ensemble à faire connaitre les actions féministes critiques et créatives qui existent au sein des arts médiatiques et de la culture numérique.
THÈME : CONDITIONS DE CONFIDENTIALITÉ

Les discussions actuelles sur la confidentialité sont alimentées par le rôle que jouent les nouvelles technologies dans la mise en place de formes modernes de surveillance individuelle, corporative et étatique. En 2013, Edward Snowden révélait que la National Security Agency (NSA) aux États-Unis gère de nombreux programmes de surveillance à l’échelle mondiale ciblant des gouvernements, des entreprises et des populations civiles, tant dans le pays qu’à l’étranger. En conséquence, tout ce que le monde soupçonnait s’est officialisé : nous – consommateur-rice-s de technologies – sommes surveillé-e-s, écouté-e-s, tracé-e-s et suivi-e-s en temps réel par l’entremise de nos ordinateurs et gadgets personnels.
Au moment où nous parlons au téléphone ou écrivons avec l’aide d’un clavier, les programmes de surveillance de masse collectent nos données personnelles et nos méga-données. De plus, la fuite d’informations classifiées et divulguées par Snowden a révélé que le problème s’étendrait au-delà de la NSA, reliant l’Australie, le Canada, la Nouvelle-Zélande, les États-Unis et le Royaume-Uni au sein d’une alliance de renseignement connue sous le nom des “cinq yeux”.
Ces révélations ont donné lieu à un large éventail de préoccupations concernant la confidentialité au 21e siècle, non seulement sur le plan politique, mais aussi dans les sphères les plus intimes de la vie quotidienne. Pour cette douzième édition, Les HTMlles invite ainsi des artistes, des universitaires et des technologues à s’intéresser de façon créative au concept de confidentialité tout comme à imaginer et imager les “conditions d’utilisation” d’une confidentialité tant individuelle que collective qui sont requises afin de résister aux anciennes et nouvelles formes de marginalisation et d’oppression.
Trois approches principales structurent la façon dont nous envisageons cette édition du festival sans toutefois s’y limiter :

Surveillance et violations de la vie intime : d’hier à aujourd’hui
Le contrôle : (re)prendre ou laisser aller?
Intimité et soin

Pour soumettre une proposition aux HTMlles 12, veuillez envoyer un dossier de candidature en format pdf ou dans un fichier zip (taille du fichier max. 5 MB) à programmation [arobas] studioxx [point] org au plus tard le dimanche 20 décembre 2015.

http://www.htmlles.net/2016/fr.html

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L’Écart invite les artistes, les collectifs et les commissaires en art actuel à soumettre un projet d’exposition ou un projet de création in situ pour sa programmation 2016-2017.

Date limite pour envoyer son dossier : 15 janvier 2016

Composition des dossiers

Curriculum vitae (maximum 2 pages)

Description du projet d’exposition en lien avec la démarche artistique (maximum 1 page)

Documentation visuelle: de 15 à 20 images JPEG sur CD

(images n’excédant pas 1,0 Mo)

Documentation vidéo: format Quicktime sur DVD, ou un lien vers des extraits vidéo (Viméo, Youtube)

Une liste descritptive du matériel visuel

Tout autre document pertinent

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BIENNALE D’ART PERFORMATIF

DE ROUYN-NORANDA

Appel de dossiers

Performance et art interdisciplinaire

8e édition – Octobre 2016

Date limite : 13 décembre 2015

Fondée en 2002 par le centre d’artistes L’Écart, la Biennale d’art performatif de Rouyn-Noranda présente des soirées de performances, des conférences, des concerts, des ateliers et autres manifestations performatives. Depuis sa création, l’événement propose une sélection d’artistes issus du milieu de la performance, des arts visuels, de la musique, de la littérature orale et de l’interdisciplinarité.

Nous invitons les artistes et les collectifs à soumettre un dossier afin de compléter la prochaine programmation de la 8e édition.

Les dossiers doivent comprendre :
• Un curriculum vitae (maximum 2 pages)
• Une description du projet de performance en lien avec la démarche artistique (maximum 1 page)
• Documentation visuelle : 15 images au format JPEG, 72 dpi
• Documents vidéo: liens vers des extraits vidéo (Viméo, Youtube ou autre diffuseurs web)
• Une liste descriptive du matériel visuel
• Tout autre document pertinent

Faites parvenir votre dossier par courriel à :

matthieu [point] dumont [arobas] lecart [point] org

Objet : Appel de dossiers – Biennale d’art performatif

 

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Commissaires et /ou artistes agissant à titre de commissaire / Regart
15 décembre 2015
Lévis (Québec)L’an prochain Regart, centre d’artistes en art actuel entre dans sa 30e année d’existence. Pour souligner cet âge vénérable, nous souhaitons présenter une exposition marquante et festive  à l’automne 2016.Nous invitions donc les commissaires et artistes capables d’agir en tant que commissaires à déposer un projet d’exposition de type événementiel sur mesure pour notre centre.
Pour déposer un projet, vous devez :
• Connaître Regart : ses programmations, sa réalité : la situation géographique, les régions de Chaudière-Appalaches et Québec, les artistes et les projets ayant été diffusés au centre
(intra-muros et extra-muros) et le démontrer;
• Être habilité à travailler en équipe avec la direction artistique du centre, et une artiste et membre fondatrice
qui agira comme gardienne de l’histoire afin d’établir un dialogue rassembleur;
• Être capable de définir un projet hors du commun qui réussit à allier l’idée d’une exposition collective
autonome et marquante ainsi que d’annoncer les couleurs du centre pour les années à venir;
• Démontrer de professionnalisme, d’innovation, de prise de risque et d’humour;
• Être un maximum de deux commissaires ou artistes-commissaires.
Le centre mettra à disposition de la -du–des commissaire(s) sélectionné(e-s) les archives du centre, un espace de travail, son réseau de contacts, l’aide de son équipe pour assurer la coordination du projet, un cachet, un montant dédommageant les transports encourus, la possibilité d’être hébergé et des indemnités quotidiennes.La-le-les commissaire(s) devra / devront participer à un minimum de trois réunions d’équipe avec la direction artistique et la membre fondatrice.Le dossier devra comprendre :• Un texte d’intention de projet de deux pages maximum (le texte ne doit pas nécessairement proposer
une gamme d’artistes, cette partie sera explorée dès janvier 2016 – le centre met au budget
les cachets de 6 artistes);• Le – les curriculum vitae;• Un échéancier de travail;• Cinq images de projets précédents et fiche descriptive;• L’implication demandée au centre.Envoyer le dossier en un seul document PDF à : programation [arobas] centreregart [point] org
Date limite de dépôt du projet : 15 décembre 2015
Date de la réponse après jury : 25 janvier 2016
Regart, centre d’artistes en art actuel
5956 rue St-Laurent,
Lévis (québec) Canada (Québec) G6V 3B4
Tél. 1+418.837.4099
info [arobas] centreregart [point] org
http://www.centreregart.org/***À noter que les projets d’exposition solo ne seront pas pris en considération.
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Le Centre d’artistes Voix Visuelle​ invite les artistes professionnels à soumettre une proposition d’exposition en art actuel pour l’année de programmation 2016-2017. Date de tombée: 14 décembre
Centre d’artistes Voix Visuelle
67, avenue Beechwood (2e étage)
Vanier, Ontario
www.voixvisuelle.ca
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Appel de textes
Prochain dossier : Le vivant
Date limite : 10 janvier 2016

Au cours des dernières décennies, les sciences humaines et sociales ont élargi leur champ d’intérêts à l’étude des questions animales (animal studies) et environnementales, révisant la thèse de l’exceptionnalisme humain. Le monde de l’art, de l’histoire et des théories de l’art est loin d’être hermétique à ce nouvel engouement.

Pour en savoir plus

esse
C. P. 47549, comptoir Plateau Mont-Royal
Montréal, Québec H2H 2S8
Canada

 

2. appels en anglais du Canada

CALL FOR INSTALLATIONS / MULTI-MEDIA ART

During the 11th annual multi-arts festival: Fashion Art Toronto
Exhibition Dates: April 12 – 16, 2016

EARLY DEADLINE: DECEMBER 22, 2015
FINAL DEADLINE: JANUARY 9, 2016
ABOUT THE DRESSING ROOM PROJECT
The Dressing Room Project is a multi-media art exhibition taking place during the next edition of Fashion Art Toronto, April 12– 16, 2016. Artists are invited to propose work reflecting on the notion of fashion, clothing, the body or vanity. Sculptures, installations, performances and multi-media art works will be exhibited for all 5 days of the festival.

TO SUBMIT AN APPLICATION VISIT
http://fashionarttoronto.ca/

TYPE OF WORK ACCEPTED FOR THE PROJECT

Multi-Media Installations
Sculpture / Installation Art
Textile / Fibre Art
Video Installations
Performative Installations
Interactive Spaces

DETAILS/ GUIDELINES
Artists may use any materials, mediums and messages (video, sculpture, textiles, drawing, performance, installation, multi-media work etc.) to reflect on the notion of clothing, the body or fashion and the current 2016 thematic focus.

ARTIST FEE
A fee of $300 will be paid to artists per project

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CALL FOR SUBMISSIONS: FLUX MEDIA ART GALLERY

Flux Media Art Gallery is seeking submissions for our 2016-2017
programming year (October 1, 2016 – September 30, 2017). We are
looking for works of media art, defined as: film, video, sound art, and
net art. This also includes installation art, interactive art or performance
works focused around these forms.

Proposals will be adjudicated by a jury, and artists will be notified of the
results within two months.

Deadline for submissions is February 1, 2016

Please send the following information to fluxmediagallery [arobas] gmail [point] com

Artist’s name and contact information

A description of the proposed exhibition (500 words max.)

An artists’ statement (1 page max.)

A CV showing past exhibitions or screenings of work

Photo documentation of previous works, or links to works on line

Please indicate any technical support that may be required for
presentation of the work, including any equipment needs.

If you have questions about the submissions process, please contact
Catlin Lewis, Programming Director, at cat [arobas] medianetvictoria [point] org

« The Flux Media Art Gallery is dedicated to presenting innovative
media art works by local, national and international media artists. It is a
place for dialogue and the exchange of ideas surrounding media arts
practice, and an incubator for the creation of new works. Our
commitment to contemporary artists is inclusive of all generations,
cultures and communities. »

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Ice Follies 2016 Request for Proposal

Ice Follies 2016 is the sixth biennial festival of site-specific artwork on frozen Lake Nipissing, rooted in artist-run culture and community arts engagement.

This 400km square lake offers an expansive backdrop of ice and sky, for mounting large-scale installations and performances. Video installations, sound-generating structures, lights sculptures, ice letters, community-based theatre productions and even working carousels have been erected in previous Ice Follies exhibits.

Ice Follies appears to the visitor as an assemblage of works mounted in a wide semi-circle (or arc) out across the ice adjacent to the main dock and riverfront park on Lake Nipissing. This eccentric collection of artworks echoes the « communities » of ice fishing huts that form elsewhere on the lake.

Ice Follies invites arts groups to submit proposals for installation and performance work for the 2016 festival.

Deadline: December 11th, 2015.

Call for submissions:

Ojichaagobiishin: It reflects in water
Saturday February 13th – Saturday February 27th 2016

The theme for Ice Follies 2016, Ojichaagobiishin (i.e. “it reflects in water”) is a call to action for artists to reflect on water, and look at what we see.

Looking in water reflects back our own image, forcing us to look at ourselves. Refracted in the current moment are the imminent threats of land development and pipelines, as well as community-based efforts to protect the source of life. Without fresh water sources such as Lake Nipissing nothing can survive. In order for the world we live in to become healthier and more vital, we have to change ourselves.

Call for submissions
Ice Follies invites proposals from organizations interested in curating one or more installations or performances to be mounted on Lake Nipissing.

(1) Organization eligibility

  1. Must be a registered organization, charity or ad-hoc collective.
  2. Must have proof of liability insurance that covers off-site incidents
  3. Must commit to paying full artist fees, as outlined by CARFAC (see: http://www.carfac.ca/tools/fees/), for any projects proposed for Ice Follies 2016;
  4. Must be willing to provide support for the artist if needed for installation, maintenance, and/or removal.

(2) Project eligibility

  1. Relevance: Clearly engages with the Ice Follies 2016 theme, Ojichaagobiishin: It reflects in water
  2. Artistic merit
  3. Project viability – Due to the precarious nature of working on a frozen body of water, each project will be assessed by a standing committee on the basis of the following viability guidelines:
    • Project must adhere to a “leave no trace” principle.
      • Materials used will either be biodegradable ____ [contact Stewardship council for details on this] or planned accordingly for safe installation and removal without disruption to the health of the lake and land.
    • Artists agree to
      • consult with a committee appointed advisor familiar with the nature of Lake Nipissing in winter to develop specific installation and removal plans.
      • Follow through on those plans.

Contact:
Holly Cunningham
Ice Follies Committee Chair
hollyacunningham [arobas] gmail [point] com
705-­476-­6402

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Nuit Blanche Toronto – Call For Submissions

Contemporary art will transform the city of Toronto all-night for an 11th year at Nuit Blanche Toronto on October 1, 2016.

Nuit Blanche Toronto is an annual all-night celebration of contemporary art, produced by the City of Toronto in collaboration with Toronto’s arts community. The event brings together the exceptional talents of artists, curators, galleries, museums, cultural and educational institutions, and neighbourhoods in a collaborative undertaking to transform the city.

The impressive calibre and diversity of Open Call Projects featured at the event over the years includes artists such as: Adrian Blackwell, Ame Henderson, Brandy Leary/Anandam Dancetheatre, Eleanor King, Faith La Rocque, Kelly Mark, Labspace Studio, VSVSVS and Workparty.

We once again want to hear your amazing ideas and champion your projects!
Open Call Projects

Open Call Projects give artists the opportunity to apply to be part of one of three City-produced Exhibitions.

The Exhibitions accepting Open Call submissions for 2016 are:

Paco Barrágan – Militant Nostalgia or When History Meets Memory

Located around John Street corridor – King Street West to Front Street West:

Militant Nostalgia or When History Meets Memory tackles mediation and meditation on history and the passage of time. Nostalgia functions as an intermediary between the collective (history) and the individual (memory).

Unlike what was expected, the 21st Century has brought about on the one hand a moment of profound crisis, despair and deception; and on the other a discrediting of the big theories and ideologies (metanarratives) that have provided a solid and comprehensive explanation of our world. As a result, we as contemporary subjects feel disappointment, loss and are in search of a narrative that gives sense to our lives and future. The future is not what we have been promised and as such we long for the past.

Militant Nostalgia… is a kind of contradiction in terms, which pursues a revolutionary and reflective exploration of the past enabling a challenging and even utopian vision of the present-future.

Militant Nostalgia… allows us to look back at our past histories and memories searching for unrealized projects, failed dreams and unconsidered propositions in a prospective manner, envisioning alternative futures and un-marched paths wherein personal and collective memory meet.
Camille Hong Xin – And The Imagination Reveals

Located around Bay Street corridor – Queen Street West to Lake Shore Boulevard West:

This Exhibition addresses the chemistry between imagination and technology. Technology has two sides of a coin; while it advances innovation, facilitates imagination and determines the impact of resource usage, it also consumes energy, produces waste, and arguably, reduces physical intimacy. Part of this exploration includes how digital art illuminates our inner beauty, conflict and spiritual inquiries while also investigating the opposite side of the coin and offer alternatives.

Sustainability also needs imagination.

Sustainability’s immediate links are green technology, waste recycling and renewable energy. But its organizing principle includes four interconnected domains: ecology, economics, politics and culture–the Circles of Sustainability.

This Open Call is intended for proposals of sculptures, installations and interactive performance that align with the theme of imagination and technology, but extend to resilience-thinking and Circles of Sustainability. A sustainable world is founded on respect for nature, human rights, economic justice, and cultural/religious peace, which, in light of waste recycling and renewable energy, could serve as the geopoetic context, metaphorical reference, material approach, or conceptual strategy of your work.
Louise Déry – Facing The Night

Located around Queens Quay West and Bay Street to Dan Leckie Way:

Artists have always turned their eyes to the sky and many of them today are following in this grand romantic tradition, standing as explorers with their heads raised towards outer space, observing its immensity, evoking its boundlessness while at the same revealing its poetry, mystery and magic.

In a world where the sky is being sold by the piece to meet the demands of the communication industry, and in which formidable powers are busy hiding information or spying on the transmitted signals, artists will look at the night to reveal it and to shape the invisible in its multiple dimensions: exploration of the infinite, contemplation of its intangible power and consideration of its fragility. They will also contribute to reinvent the geography of the night, as well as remind us of the ambivalence of our relation with the night-world, a world of bright stars as much as black holes, of dreams as much as fear, of survival as much as apocalypse, of heaviness and weightlessness.

The sky begins level with the surface of the earth. It makes visible the alternation between day and night. As ‘night-walkers’, we enter into the vertigo of the nocturnal sky.
These three Exhibitions will each select two Open Call Projects. Barrágan, Hong Xin and Déry will select submissions in consultation with the City of Toronto’s City Cultural Events Team. Funding and production support is provided.

Toronto and Canadian based artists, as well as International artists, are strongly encouraged to apply.

The Open Call submission deadline is 11:59 p.m. on Monday, December 14, 2015.

Applications are now being accepted. Further details, guidelines and the Open Call application form can be found at http://www.toronto.ca/nuitblanche.

Contact for Open Call Project Submissions: ocs [arobas] toronto [point] ca.

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Call For Submissions

BILLIE: Undercurrents in Atlantic Canadian Visual Culture is seeking submissions for its next two issues.

In Spring 2016, BILLIE ponders the Atlantic region’s place in the rest of the world, and the world’s place in the arts of the Atlantic. Internal/External will be a meditation on comparisons, influences, exchanges and relationships between the local and the global in Atlantic visual arts.
Fall 2016, BILLIE presents Subvertical: The Outsider Art Issue, turning a magnifying glass to work, concepts and approaches outside the norm. The ephemeral, the DIY, the rumoured, unregistered and under the table.

Submissions in a variety of forms are encouraged, such as interviews, written essays and photographic essays. Those interested in contributing should submit short summaries (250 words) of their content ideas to the editorial committee via email at writebillie [arobas] gmail [point] com.

BILLIE: Undercurrents in Atlantic Canadian Visual Culture was launched in Fall 2015, in conjunction with the re-launch of the Marion McCain Exhibition of Contemporary Atlantic Art. Taking its name from the late Marion McCain, whose lifelong nickname was “Billie,” the journal explores what is below the surface of contemporary art in Atlantic Canada and the diverse and complex narratives flowing from the region’s particular histories, peoples and landscape.

https://www.facebook.com/billiejournal

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Call for Submissions: Main Gallery 2017/18

Centre [3] for print and media arts
Centre [3] for print and media arts exhibits a wide range of works that fosters the growth of artists and provides an arena for contemporary print and media arts. We are accepting proposals for exhibitions during 2017 and 2018. Centre [3] strives to challenge traditional notions of printmaking and photo based work while fostering the integration of media arts into more common practices. Print and photo based works can be traditional or experimental. Media Arts applications can encompass any variation of the following: new arts, sound works, projections, or installations.

Applications are accepted from both independent artists as well as curators from across Canada.

Artists must have completed their professional training and have a minimum of three years of previous exhibition experience.

Curators must have executed previous exhibitions and have sustained curatorial practices for a number of years.

CARFAC fees are paid for selected exhibitions.

Pleas include the following in your electronic submission:

Project proposal (One page)
C.V. (Three pages max.)
Artist Statement (One page)
15 images max. (jpeg, 1MB) and/or 10min .mov or mp4
Corresponding image list with title, medium/description, and date.
(Please place all text in one document, doc or pdf, with images separate.)

Deadline for Submissions: Midnight – Friday, December 4, 2015.

Email submissions or questions to:
programming [arobas] centre3 [point] com

For more information, and photographs of previous exhibitions please go to http://centre3.com/exhibitions/

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Art City invites local, national, and international artists to submit proposals to lead collaborative art workshops at our studio in 2016 and early 2017.

Art City is a drop-in community art studio located in West Broadway, a culturally diverse and densely populated neighbourhood in the heart of Winnipeg’s inner city. Art City is open free-of-charge for anyone (all ages), engaging an average of 28 participants per evening. The vast majority of those who come to Art City are youth between the ages of 6 and 13 years. Older youth, adults, and seniors also regularly participate in Art City programs.

Submission Deadline: Monday, February 1, 2016 (postmarked)

http://www.artcityinc.com/get-involved/

 

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Call for Proposals – CSV Maker Space

CSV is looking for artists, collectives, and curators interested in promoting dialogue and experimentation about media art. Through our maker space program we are facilitating an open door opportunity to engage with our space and resources.

To apply please send the following information to pam [arobas] charlesstreetvideo [point] com

  1. A short proposal including:
    1. A project description,
    2. How you plan to make use of CSV space/resources,
    3. A timeline for your project (We are open to both short term and long term engagement with our space and resources).
    4. Proposals should be no more than 500 words.
  2. A bio and CV for the lead applicant(s)
  3. A budget breakdown (optional)

Applications will be considered on an ongoing basis and there is a possibility of an honorarium for successful applications. We are interested in supporting projects with a focus on media art (creation, discussion, and exploration), creating collective artistic spaces, and experimental/dialogical work. We will give preference to projects that work in and engage with our space. We encourage artists from traditionally marginalized groups to apply.

If you have questions or would like to discuss a project idea please email pam [arobas] charlesstreetvideo [point] com

Charles Street Video
568 Richmond St. West
Toronto, Ontario

T: 416-603-6564
www.charlesstreetvideo.com

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Call for Exhibition Proposals: Western Front, Vancouver, ongoing

Submissions are accepted on an ongoing basis and are reviewed by program curators. Artists/Musicians of all levels of experience are encouraged to apply, as are those from diverse backgrounds. Applications from artists from other disciplines who wish to expand their creative practices are welcome.

Please be aware that programming is often determined one to two years in advance. We will contact you if we feel that your proposal is suitable to the current programming at the Western Front.

Submissions should include:
1. Project Outline/Artist Statement (max 300 words)
2. Curriculum vitae / biography
3. Support material (digital images/text, CD, DVD)
4. Support material description with media, title and year of production

We accept links to online press kits and websites.

Please note: Submissions will not be returned. Please do not send originals or masters.more info: http://front.bc.ca/submissions/

3. appels internationaux

The Rome Media Art Festival is an event promoted by the Fondazione Mondo Digitale. The aim is to build up a field dedicated to the relationship between art and technology in order to enhance the value of artistic products made through digital means. The event is meant to be a bridge between research centers, schools, universities and companies, getting the younger generations closer to a new way of using and conceiving technology.

Call for artists: http://mediaartfestival.mondodigitale.org/call-for-artist/

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Deadline: Monday, 21 December 2015
Call for entries »REFUGEE! »
artvideoKoeln is looking for artvideos dealing with the topic of “refugees” to take part in an exhibition project to be realised 2016 and later.There are currently more than 60 millions of refugees on the globe, people who left their home country in order to escape war, persecution and murder, but also poverty, hunger and the lack of any living perspectives.People in Europe speak currently of the “refugee crisis”, as if the streams of refugees would come by coincidence. In fact, Europe, respectively the old European colonial superpowers , among them Great Britain and France, and on a smaller scale Spain, Portgal and some others prepared the fertile soil for all current conflicts, wars and civil wars in Middle East, Asia and Africa. When the colonial powers left the stage, after World War II other imperial powers – like USA and Sovjetunion, and nowadays also some others – were replacing them and continued again the powergames at the expenses of the local people anywhere. They were feeding the current local Islam dominated regional powers in Middle East and their main tool to maintain and expand power, the terrorism. In the current “crisis”, Europe – meanwhile shrinked to a nearly irrelevant regional power – is taking the position of a silent observer with fatal effects.It is said, the refugee crises would be the biggest since World War II, but the transmigration of people does not represent a new phenomenon in the history of human civilization, it is even like that, that the phenomenon of transmigration was always initiating a new era, a renewal and an important step forward to a next level of human civilization.
But the open call would like to get down to the human dimensions, since the refugees are human individuals who are forced to leave their home countries in order to get shelter, protection and perspectives for survival elsewhere. Do or did they find the “promissed land” – temporarily or for sure?Artists and video makers are invited to submit and spotlight this human dimension and the diversity of reasons and motivations to become a refugee.More details, regulations and entry form on:
http://netex.nmartproject.net/?p=6772

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European Media Art Festival
// Festival: 20 – 24 April 2016
// Exhibition: 20 April – 23 May 2016

www.emaf.de
CALL FOR ENTRIES

// WE WOULD LIKE TO INVITE YOU TO SUBMIT YOUR CONTRIBUTIONS TO
PARTICIPATE IN THE EMAF BY 04 DECEMBER 2015 !

// INFOS AND APPLICATION DOCUMENTS ARE AVAILABLE AT WWW.EMAF.DE
// We look forward to receiving your entries to the 29th European
Media Art Festival 2016, with new works. You’re invited to send us
films, videos, installation- and performance projects or expanded
media works. Please use the online forms for all submissions.

Each year the festival offers its visitors a current overview of
experimental films, installations, performances and new digital
formats, ranging from personal and political subjects or formal
experiments to provocative statements from the pulsating area of
« Media Art – Society ». The Festival sees itself as a place of
experimentation and a laboratory where extraordinary works,
experiments and ventures are created and presented.

// AWARDS
At the festival an international jury will select the « EMAF Award » for
a trend-setting work in Media Art, the « Newcomer Award », the « EMAF
Media Art Award of the Deutsche Filmkritik » and the « Dialog Award »
of the German Ministry of Foreign Affairs for the promotion of
intercultural exchange.
European Media Art Festival

// EMAF is one of the most influential forums of international Media
Art. As a meeting point for artists, curators, distributors, galleries
and an audience of experts the festival has a great impact on the
topics and aesthetics of Media Arts.

We warmly invite you to shape and discover the trends of experimental
media-arts in Osnabrueck in April 2016.

Your EMAF-team.
Contact/Address/Postal:
European Media Art Festival
Lohstraße 45 a
D-49074 Osnabrueck

phone +49 (0) 5 41 – 2 16 58
fax +49 (0) 5 41 – 2 83 27
mail info(at)emaf.de
http://www.emaf.de

http://www.emaf.de/deutsch/akkreditierung/anmeldung-2015.html

4. résidences

L’appel international à candidatures pour les résidences d’artistes de 2017 est en ligne !

La date butoir pour l’envoi des dossiers est fixée au 16 février 2016. Un jury se réunira fin mai 2016 pour sélectionner les artistes pour 2017.

Casino Luxembourg
Forum d’art contemporain
41, rue Notre-Dame
L-2240 Luxembourg

http://www.casino-luxembourg.lu/fr/Artistes-en-residence

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Applications are currently being accepted through our open call for Triangle’s 2016-17 Residency Program. Triangle offers free, spacious studios and a dynamic artistic community to support the development of projects with emphasis on dialogue and experimentation. Our studios are located at 20 Jay Street in Brooklyn, New York. Artists have the option to apply for a 3 or 6-month residency period:

3 MONTH RESIDENCY OPTIONS:

Jun 1 2016 – Aug 31 2016
Sept 1 2016 – Nov 30 2016
Dec 1 2016 – Feb 28 2017
Mar 1 2017 – May 31 2017

6 MONTH RESIDENCY OPTIONS:

Sept 1 2016 – Feb 28 2017
Dec 1 2016 – May 31 2017

Beyond workspace, regular gatherings, outings, public events, open studios, and visits from curators are organized. Administrative and peer support is provided for all participating artists. Unlike many other residency programs, Triangle does not emphasize professionalization or specific outcomes but rather allows artists space, context and community within which to focus on ideas, research and process.

International and US-based artists or collectives working in any medium or discipline may apply. Finalists are chosen by a jury of artists and curators. Ideal candidates show significant promise and dedication to their work and are at a moment in which access to studio space and a supportive community in NYC will be particularly meaningful and transformative to their practice.

Through our open call program free studio space is provided and residents are responsible for housing, travel, visa, materials, etc. Triangle’s staff can assist accepted artists with recommendations for accommodation or suggestions of outside funding opportunities to apply for. All residents are expected to spend a minimum of 15 hours a week working in their studio.

Applications are due by January 15, 2016 at 11:59 PM (EST) and all applicants will be notified of final decisions by March 1, 2016. Online application form is here.

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YARAT studios residency programme (Baku, Azerbaijan)
Each residency lasts three months. There will be three residency ‘periods’ available across the year, each of which will include a group of approximately ten artists.

The YARAT RESIDENCY PROGRAMME is intended for artists who are engaged in open, research-based practice across disciplines and show an interest in discovering the Caucasus region. The programme will allow residents to develop their work and to share a dialogue with a range of other artists, curators and collectors.

The residency includes:

– Studio space, accommodation and a stipend for the duration of the residency.

– A one-week international trip with all residents and curators to actively engage in research and discussions. Possible examples include a visit to Kazakhstan or Turkey.

– Monthly workshops with international curators.

– Workshops presenting opportunities to apply for prizes and other residencies.

– Weekly meetings with YARAT curators.

– Weekly artist meetings.

International residents will also receive one return flight to Baku, visa support and Accommodation in Baku.

Deadline: 20 December

http://www.yarat.az/en/residencies

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ARNA (Sweden) > When art meets nature > Two residencies’ opportunities

ARNA’s artist in residency is an international hub where art meets nature, sparcing inspiration for designing a green future in vivid colors and creative ways. The residency’s goal is to create experiences with both “WOW & AHA”.

ARNA – ‘The spaces between’ – Call for eco-oriented residency in Sweden, 1st of October – 28th of October 2016

ARNA’s vision is for The Avian Kingdom to become the world’s first UNESCO biosphere area with Culture as the fourth dimension of sustainability. As part of this long term goal ARNA will create projects that demonstrate culture’s importance for a sustainable development. Our first project in this new line will be ‘See, this is where I live, including two residency periods.

The main aim for the project is to let the participating artists work processes inspire children, living in connection to a future UNESCO biosphere area, to see their home area with open minds.

The project offers 2 participating artists the following: Flights (return ticket to Copenhagen from where ever you live), Free accommodation (two artists share house and studio space) and allowance/economical support for living expenses during the stay 22€/day (85$/day).

Deadline: 1 February

Find all details online

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SPARK BOX NATIONAL RESIDENCY AWARD + $1,000 DAWSON BURSARY

Imagine one full month to get a new project off the ground. One full month to think only about creating your work. One full month without distractions. This is what Spark Box Studio is offering to artists living and working in Canada: one full month at the Spark Box Studio Residency where you will be given a studio space and living space for FREE. In addition the selected artist will receive a $1,000 bursary which Spark Box Studio owners Chrissy and Kyle are offering in memory of their dear friend and artist Donald Dawson.

This residency opportunity is a unique way for established and emerging artists to cultivate new ideas, access a rich library of arts resources, and focus on their career.

Open to emerging, mid-career, or established Canadian artists. Open to visual artists, printmakers, photographers, performance artists, and filmmakers.

Deadline: January 31, 2016

For more information and the online application visit our website: http://sparkboxstudio.com/nationalaward/

Contact: 613-476-0337

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RESIDENCE: Villa Perochon

Date limite : 5 décembre 2015
défrayé

La #résidence des Rencontres de la jeune #photographie internationale, depuis son origine, se déroule à Niort, située aux portes du Marais Poitevin et à 60 kilomètres de la côte Atlantique. Elle accueille tous les ans huit jeunes créateurs internationaux sélectionnés sur dossier qui, cette année seront accompagnés durant tout leur séjour par Olivier Culmann. Ils seront soutenus techniquement par l’équipe du Centre d’art contemporain photographique-Villa Pérochon (association Pour l’Instant).

Un pôle technique, équipé de matériel professionnel comprenant un laboratoire argentique noir et blanc et un atelier numérique leur est réservé.

Ainsi entourés, les artistes sont invités à créer et expérimenter. C’est une véritable carte blanche offerte, stimulée par les rencontres, les échanges d’expériences et les parcours très différents de chaque participant. Un catalogue de l’exposition créée à Niort sera édité. C’est une expérience artistique unique !

Voir ICI l’appel

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 L’Atelier de l’île est un centre d’artistes autogéré dédié à l’estampe et aux arts d’impression.
Nous offrons 4 résidences d’artistes par an, la date de tombée pour présenter un dossier est le 31 janvier de chaque année.
Toutes les informations nécessaires sont sur notre site internet :
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Le Centre des arts du Yukon, Parcs Canada et le Service des parcs nationaux des États‐Unis sont à la recherche de trois artistes visuels ‐ un du Canada, un des États‐Unis, et un de la région (résidents du Yukon ou de l’Alaska) ‐ qui souhaitent participer à un parcours de création transfrontalière au parc historique national de la Ruée‐Vers‐l’Or‐du‐Klondike, en Alaska, et au lieu historique national de la Piste‐Chilkoot, en Colombie‐Britannique. Les organismes partenaires sont emballés d’offrir ce programme d’artistes en résidence unique de nouveau en 2014, pour la quatrième année consécutive.

Toutes les candidatures doivent arriver au plus tard le 1 février. Toutes les candidatures seront examinées par un comité constitué du représentants du Centre des arts du Yukon, de Parcs Canada, et du Service des parcs nationaux des États-Unis. La sélection des artistes se fera dans les quatre semaines suivant la date limite de soumission des candidatures.

Centre des arts du Yukon
À l’attention de : Résidence – Piste Chilkoot 2016
C.P. 16, Whitehorse, YT Y1A 5X9
Tél. : 867-667-8460
Téléc. : 867-393-6300
Courriel : chilkoot[AT]yac[DOT]ca

http://yukonartscentre.com/programs/chilkoot_trail_artist_residency_program

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Programme d’artistes résidents
Une collaboration de « The Rooms Art Gallery » et de Parcs Canada
« The Rooms Art Gallery » et le parc national du Gros-Morne ont établi un programme d’artistes résidents, basé dans ce magnifique parc national et Site du patrimoine mondial situé sur la côte ouest de Terre-Neuve. Peuvent se prévaloir du programme les professionnels des arts visuels du Canada et de l’étranger, quel que soit leur médium, qui s’inspirent de l’environnement naturel ou qui le représentent dans leur œuvre. Les périodes de résidence, échelonnées de mai à octobre.

Chaque année, artistes sont choisis pour le programme de résidence et reçoivent des honoraires. Toutes les demandes sont évaluées par un comité formé d’employés de « The Rooms Art Gallery » et de professionnels des arts visuels.

La date limite pour les soumissions est le 15 décembre 2015.

Obtenez les renseignements les plus récents sur le programme d’artistes résidents sur le site web de la « The Rooms Art Gallery » (en anglais seulement).

Ou

Par téléphone au (709) 757-8040
Par courriel : AIR [arobas] therooms [point] ca

http://www.pc.gc.ca/fra/pn-np/nl/grosmorne/activ/art6.aspx

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LoosenArt: Photography / Digital Graphic / Digital Illustration –

Contemporary Visual Art Mag and Gallery.

Photographers, digital graphic artists and digital illustrators are invited to submit artworks for selection to take part of LoosenArt Mag and Gallery project. Entry is free and no costs will be required in case of selection.

All selected artists will be presented by LoosenArt Mag and Gallery.

Taking part of our organizations supporting project all selected artworks can be part of Loosen gallery collection available to sale.

To submit your artwork please visit http://loosenart.com/call-for-artists/

Deadline 31 december 2015

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Programme artistes en résidence/ Artist in résidence program
Atelier d’estampe Imago (Moncton)
www.atelierimago.com
Étant le seul centre de production en estampe au Nouveau-Brunswick, Imago se distingue par son interdisciplinarité, son ouverture sur d’autres médiums et sa capacité de sortir de son espace de travail pour rejoindre le public.

Date de tombée 15 avril/ Deadline April 15th. submissionsimago [arobas] gmail [point] com

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Appel à candidature : Résidence d’artiste dédiée à la peinture, Chamalot

Date limite : 12 décembre 2015

La résidence d’artistes propose deux résidences d’un mois (août et septembre) pour recevoir à chaque fois deux artistes se connaissant et déposant ensemble une candidature.

Les candidatures simples ne seront pas prises en compte.

Les artistes réalisent un travail de peinture exclusivement, en travaillant sur le projet artistique de leur choix. Leur travail sera montré au public lors d’une après-midi « rencontre » en fin de résidence.

Une exposition collective des artistes sélectionnés en 2016 aura lieu au Centre d’Art Contemporain de Meymac à l’automne 2016.

CONDITIONS GÉNÉRALES
– Peinture exclusivement
– Candidature double ; pas de note d’intention demandée
– Age limite : 45 ans
– Pas d’étudiants en cours d’étude
– Langue française parlée quelle que soit la nationalité.
– Durée : 1 mois (août ou septembre)
– Locaux : 1 atelier de 200 m2 et une maison de 80 m2 à partager
– Conditions financières : bourse (droits d’auteur) de 1200 € brut TTC par artiste
– Permis de conduire français ou international pour au moins un des deux artistes

Plus d’infos

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Camargo Foundation (Cassis, France) > Call for the core fellowships

The Camargo Foundation, located in Cassis, France and founded by artist and philanthropist Jerome Hill, is a residential center offering programming in the humanities and the arts. It offers time and space in a contemplative environment to think, create, and connect. The Foundation encourages the visionary work of scholars, artists, and leading thinkers in the arts and humanities.

Located in a small town of the South of France, facing the Mediterranean Sea, the Foundation offers an exceptional environment to think and create. The quiet campus and the surrounding landscape, Cap Canaille, and the Calanques national park enhance the residency experience. At the same time, Camargo is only a 45-minute drive from Marseille, and near Aix-en-Provence and Arles, which are major centers for arts, culture, and research.

The core Fellowship program offers six, eight, and eleven week residential fellowships to Artists, Scholars, and Leading Thinkers:

– Scholars and thinkers in arts and humanities should be working in French and Francophone cultures, including cross-cultural studies that engage the cultures and influences of the Mediterranean region. Thinkers include professionals such as curators, artistic and executive directors of cultural organizations, cultural critics, and academic deans

– Artists, in all disciplines, who are the primary creators of new work

The residency time is dedicated primarily to each Fellow’s work on site. Regular project discussions are organized in which each Fellow’s work is presented and discussed. Applicants must be fluent in English. Fellows may work individually or with a collaborator.

Fellows are housed in private apartments with kitchens on the Foundation’s campus, all with views of the Mediterranean and the Port of Cassis. A stipend of $800 US per month is available, as is coverage of basic travel expenses for the Fellow to and from Cassis. Spouses, partners, and children age six and older are welcome. Children must be enrolled in and attending school or off-campus activities.

This call is for two residency periods: one in Fall 2016 (2-month period from September 13 to November 8, 2016) and one in Winter/Spring 2017 (applicants may choose six, eight or eleven weeks beginning February 21, 2017).

Deadline: 8 December

Find all details online
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Visual Arts Residencies 2016

In 2016 Cove Park will award a minimum of three funded Visual Arts Residencies, of between one to three months each, for individual national and international artists. Artists at any stage in their professional careers are welcome to apply to this programme. Our One-to-One programme (of one and two-week residencies for visual artists working collaboratively with another visual artist, with an artist working in another art form, a curator or a writer) will continue in 2016 and we will offer one residency in this strand. In addition, and with the support of the Bridge Awards, Cove Park will offer a two-week residency for an emerging visual artist based in Scotland. These residencies will all take place during May to September 2016.

Previous visual arts residents include: Sara Barker, Tyler Coburn, Abraham Cruzvillegas, Lauren Printy Currie, Kate Davis, Mariana Castillo Deball, Chris Evans, Ruth Ewan, Sarah Forrest, Luke Fowler, Alex Frost, Michael Fullerton, Maria Fusco, Will Holder, Quinn Latimer, Toby Paterson, Elizabeth Price, Margaret Salmon, Polly Staple, Simon Starling, Stephen Sutcliffe, Cara Tolmie, Alison Turnbull, Jan Verwoert

Application Guidelines are available to download here. The deadline for all visual arts applications is Friday 4 December 2015.

http://covepark.org/apply-or-book

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Crafts Residencies 2016

Cove Park will award a minimum of three funded Crafts Residencies, of between one to three months each, for individual national and international designer/makers. Designer/makers at any stage in their professional careers are welcome to apply. We will also award one residency lasting at least one month to an emerging designer/maker based in Scotland.  These residencies will all take place during May to September 2016.

Previous craft residents include: Catherine Aitken, Jude Barber, Linda Brothwell, Chien-Wei Chang, Linda Florence, Hilda Hellström, Jasleen Kaur, Andrew Lamb, Charlotte Linton, Beca Lipscombe, Naomi Mcintosh, Nao Matsunaga, Johannes Nagel, Deirdre Nelson, Lina Peterson, Frances Priest, Alex Ramsay, Maeve Redmond, James Rigler, Will Shannon, Laura Spring, James Thompson, Hannah Waldron, Andrea Walsh.

Application Guidelines are available to download here. The deadline for all crafts applications is Monday 7 December 2015.

http://covepark.org/apply-or-book

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Caldera Arts Center Artist Residencies, Oregon

Open to artists internationally
Deadline for 2016 General Residency: June 15 2016; for Artists in Schools Residency August 1
Applications for 2017 will open mid-January 2016. Alumni must wait one year before re-applying.

Every winter from January through March, creative individuals and collaborative groups are awarded the gift of time and space at our beautiful Arts Center in the foothills of the Cascade Mountains near Sisters, Oregon, for month-long residencies.

Residencies are open to national and international artists in any discipline including 2-D, 3-D, installation, film, digital, photography, music, dance, theater, and literary, as well as creative thinkers in engineering, design, and the sciences, who have emerged and established themselves beyond university training. Caldera also accommodates parent-artists. In 2016, we are also opening additional residency opportunities to culinary artists.

APPLICATIONS

Applications for 2016 are now open through June 15, 2016. The applications process must be completed online through submittable.com. Apply here.

Those artists who wish to apply as collaborators must submit under the collaboration category. Mature, as well as emerging artists, are encouraged to apply. Artists in the United States, US citizens abroad, and international artists are eligible. Proposals for creative residencies must be compatible with available working studio spaces, facilities, and resources.

Applications for 2017 will open mid-January 2016. Alumni must wait one year before re-applying.

If you are a parent-artist, please inquire directly with AiR Director, Elizabeth Quinn.

SELECTION PROCESS

Panels meet in late summer to review applications and invitations are made in early September. Artistic merit and promise are the basis for selections. While it is not required, an embrace of how art and nature communicate is encouraged at Caldera.

A panel of fellow artists and art professionals chooses 21-36 artists for residences each year. The panel changes annually in order to keep the program dynamic. Final awards of residencies are at the discretion of Caldera. In some special instances, artists are invited to participate without submitting an application.

Depending on funding, Caldera may make stipends available to attending residents. For more information about stipends, contact Elizabeth Quinn. Residents are responsible for food, travel, materials, and other expenses.

LIVING ENVIRONMENT

Residents are provided a private cabin (two walk-up log cabins and five A-frame cabins available) with sleeping loft, living room/work area, kitchenette, bathroom, and a porch overlooking Link Creek or with a view of Blue Lake from their windows. Cabins are heated by woodstove (with chopped wood provided) and electric heat. The kitchens have a coffeepot, two-burner stove, microwave, small refrigerator, dishes, and pots and pans. Once a week, dinner provided by Caldera, is shared as a group.

There is very little cell service at Caldera. Dependable service is a 20-minute drive away in Sisters. A landline is available to residents. A phone card is required for long-distance calls. Wi-Fi is available throughout the Hearth Building, studios, and cabins.

We regret that pets are not allowed. Caldera is a smoke-free environment.

Overnight accommodations are limited to invited residents only. Artists with children and a caretaker are the only exception. Studio time and teaching and presentation opportunities are only for artists invited through the application process. Accommodations for visitors are available in the local area community and range from 10 – 16 miles from Caldera.

»Click here for a virtual tour

WORK ENVIRONMENT

Residents are given 24-hour access to studios and the time and space to create.

They have access to the Hearth Building where there is rehearsal and performance space, a mixing board, sound booth, speakers, a projector and large screen, and a well-equipped commercial kitchen. There is also shared access to wet and dry studios that house a darkroom, two kilns, 18” x 36” etching press, and large blank walls.

By design, residents form a small community of 7–12 artists, depending on the group. Collaboration and exchange is encouraged.

Writers and others not needing an expansive space, work in their A-frames, which contain a large table and living area. A shared loft space in the Hearth Building is optional for writers and digital artists.

Visual artists work in one of Caldera’s two studios. Campbell Studio is a semi-private space that holds two studios for visual artists of all kinds. One side of Campbell Studio has two kilns, drying shelves, a work table, sink and counter; the other side has large walls, a work table, a large and small sink and counters. Studio B has large walls, a sink, counter, work table, a darkroom and the etching press. Both studios include natural light and large loft spaces above the main floor.

COMMUNITY OUTREACH

Artists are not required to finish a project during their residency, but they share their work with the local community at our Open Studios events at the end of each month. Open Studios are held at our Arts Center on the last Saturday of every residency. They are free and open to the public.

Artists are also encouraged to do outreach projects with Caldera youth and in neighboring schools in the area. There are opportunities to present work or to create workshops for youth.Occasionally calls for applications for teaching residencies are announced at Caldera. If you would like to be notified of these opportunities, please email AiR Director, Elizabeth Quinn.Go here, for past residents’ perspectives of a residency at Caldera. Read this, to help understand if a residency is right for you go to.

Blue Lake Drive
Sisters, Oregon 97759
United States

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RESIDENCE: peinture ou dessin aux ateliers du Plessix Madeuc

date limite: 15 dec 2015

Du 29 février au 22 mai 2016

Téléchargement du dossier : http://www.ateliersduplessixmadeuc.com/la-residence/lappel-a-candidature/

L’association Les Ateliers du Plessix-Madeuc (près de Dinan, 22) propose une résidence de 3 mois à
deux jeunes peintres ou dessinateurs.
Conformément aux objectifs de l’association, cette résidence vise à :
1. Donner aux artistes les moyens matériels leur permettant de progresser dans leurs recherches,
dans un contexte typiquement breton.
2. Permettre aux habitants de la région d’être en contact avec des artistes professionnels et de
mieux appréhender l’art contemporain.

Conditions de la résidence :
– L’artiste bénéficie d’un logement avec atelier durant sa résidence ainsi que d’une allocation
de  résidence de 2 000 euros (prix public ttc) sous forme de produits beaux-arts pour la
réalisation des œuvres qui seront présentées lors de l’exposition de fin de résidence.
– L’exposition, accompagnée d’une publication, dure 9 à 10 jours et a lieu à l’Abbaye de Léhon
(Dinan).
– L’artiste se rend disponible durant les manifestations publiques de l’association (Portes
Ouvertes, conférences, expositions, journées techniques).
– L’artiste accepte de réaliser des interventions non rémunérées (3 à 4 jours sur les trois mois)
auprès des publics des Ateliers du Plessix-Madeuc (scolaires, personnes âgées ou handicapées,
entreprises…).
– L’artiste donnera à l’association une des œuvres présentées lors de l’exposition.

Conditions et modalités de candidature :
– Être diplômé d’une école de Beaux-Arts ou d’un diplôme équivalent
– Avoir 35 ans maximum

Le dossier de candidature doit comporter :
– La fiche d’inscription dûment complétée
– Un portfolio des travaux récemment réalisés ou se rapportant au projet de résidence (ce
fichier ne doit pas dépasser 10 Mo).

NB : tout dossier incomplet ne pourra être étudié.

Le dossier doit être envoyé avant le 14 décembre 2015 par e-mail ou par voie postale :

contact [arobas] ateliersduplessixmadeuc [point] com

Les Ateliers du Plessix-Madeuc
11, Le Plessix-Madeuc
22130 Corseul

France

La réponse sera transmise aux candidats par mail avant le 17 janvier 2016.

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Atelier Topaz – résidence 
Opasatika, Ontario, Canada

Le lieu
Situés au cœur de la forêt boréale, les Ateliers Topaz sont à la fois un lieu de retraite et un centre de création pour artistes, toutes disciplines confondues. L’endroit parfait pour la réflexion, l’évasion. Le groupement d’édifices fait 900 mètres carrés et repose sur 14 hectares face à la route Transcanadienne. Il donne sur un étang de deux hectares. Topaz c’est la « Route 66 » dans le nord de l’Ontario. L’endroit, modeste et nostalgique, rappelle aussi les grandes épopées de la colonisation francophone de l’Ontario. Ces studios de création ou cette résidence d’artistes, endroit idéal pour les arts visuels, sont situés au centre du Canada, à mi-chemin entre l’Atlantique et le Pacifique, là où les étoiles deviennent les topazes de la nuit.

Ce qu’on offre
D’abord l’espace et, l’espace de travail déterminés selon les besoins de l’artiste. Les espaces polyvalents permettent d’y faire de la peinture, de la sculpture, de l’installation, etc. L’atelier de menuiserie, le Bar à clou, est équipé des outils de base. Un magasin d’objets trouvés est disponible autant pour l’inspiration que pour l’utilisation dans une œuvre. Le peintre apporte ses pinceaux, le musicien son instrument et l’écrivain son ordi.

Les personnes qui séjournent aux Ateliers Topaz jouissent de l’accès à la cuisine et sont responsables de préparer leurs repas. Toutefois Laurent peut aussi leur cuisiner de petits plats typiquement canadiens-français aux besoins ou aux désirs. 

Topaz possède deux suites avec lit double et une chambre avec lit simple. Chacune possède sa salle de toilette avec douche. Ces installations évoquent admirablement le style des années 1960. 

Pour la baignade, le Lac des Cœurs se situe à deux kilomètres à l’est. Pour le canotage ou la pèche, la rivière Opasatika est deux kilomètres à l’ouest. Pour se déplacer, il y a de vieux vélos ou la marche. Pour un frais très raisonnable, votre hôte peut aussi vous conduire ou organiser un déplacement vers Kapuskasing à l’est ou vers Hearst à l’ouest. 

Les matériaux d’artistes ne sont pas disponibles dans la région. Il est donc important de faire vos achats avant votre séjour, à moins que vous travailliez avec des matériaux que l’on peut se procurer dans des magasins ordinaires ou même en nature.

Dossiers en tout temps
www.atelierstopaz.ca

5. art public

 

Call for Submissions – Permanent Public Art Installations
The District of Squamish
Squamish, B.C.
Eligibility: This opportunity is open to artists who have experience in
producing artworks for public spaces, and are available to meet the
project timeline
Budget for two or more permanent art installations: $15,000 (all
inclusive)
Submission Deadline: January 15, 2016

The District of Squamish is seeking submissions from artists with
experience in producing artwork for public spaces for the « Connecting
Squamish Neighbourhoods » project. The opportunity is to enhance the
connection between neighbourhoods in the District of Squamish by
creating linkages within the community through the design and
installation of two or more permanent public art installations, each
located within a different Squamish neighbourhood.

Locations have not been identified and should be proposed by the
artist. The installations should address and speak to site-specific
qualities of the natural environment in the selected locations and the
community as a whole. Additional public art projects may continue the
theme in the future and connect additional neighbourhoods.

Budget:

Up to $15,000 is available for two or more permanent art installations
(inclusive of conceptual and design development, documentation, and
all expenses for production and installation)

Link to Call: http://squamish.ca/assets/Public-Art/Connecting-
Squamish-Neighbourhoods-Call-for-Submissions.pdf

For additional information or questions please email the District of
Squamish at mgunn [arobas] squamish [point] ca

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Cheng-Long Wetlands International Environmental Art Project (Taiwan)

The theme for 2016 is “Meet the Future in Cheng Long: The Next 30 Years”. Artists from all countries are invited to send a proposal for a site-specific outdoor sculpture installation that will raise public awareness about global warming and sinking land around the world and address what we want our environment to be for the future.

Selected Artists Receive: Award of NT$60,000 (about US$2,000), airfare, accommodations, food, local transportation, volunteer help and free local natural & recycled materials.

Deadline: 15 January 2016

Find all details online

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CALL FOR SUBMISSIONS – OUTDOOR SCULPTURE 2016

Oeno Gallery’s Sculpture Garden at Huff Estates opened on June 25, 2011 as a place dedicated to the exhibition of world class outdoor sculpture. The 4 acre garden has become a prized feature of the property and has received thousands of visitors to date.

The gallery invites artists to submit proposals for the garden’s 5th exhibition year. The property offers a wide variety of sites for placement. Areas to consider include the sculpture garden proper, the outdoor area by the winery, the zone immediately surrounding the gallery, and the pond (limestone quarry). Proposals will be reviewed and selected by the gallery.

Sculptures must be original, durable, and safe for viewing by the public in an unsupervised natural area. They must be able to withstand year-round weather conditions and tolerate strong winds. The work must also be available for sale. The artist is responsible for the transportation, installation and removal of their work. Interested artists are to submit proposals to Dana Charles: dcharles [arobas] oenogallery [point] com

Proposals must include:

Contact Information: Name, Address, Phone Number, E-mail, Website
Please provideArtist Statement and CV
Images (300 dpi, 1500 pixels wide) and a detailed description of the work
Other examples of existing work
Photo of artist
If submitting a project proposalDescription of the project and plan for installation
How this work will relate to/expand on current themes in your work
Images, sketches of the project
Estimated retail price of the work.

Deadline:
Interested artists should submit their proposals by December 15, 2015. Responses to proposals will be given by January 24, 2016. Accepted proposals must be ready for installation by mid May 2016 and must be on display for one year. The gallery may ask to extend the display for a longer period of time.

Please read the Oeno Gallery Sculpture Garden FAQ page and view the Sculpture Garden Map before submitting your proposal.
Thank you!

Dana Charles
Communications and Logistics Coordinator
dcharles [arobas] oenogallery [point] com
(613) 393-2216
About Oeno Gallery

Oeno Gallery is a commercial art gallery specializing in contemporary fine art. The gallery is located in Prince Edward County – 2 hours east of Toronto and 1 hour west of Kingston by car. The gallery and 4 acre sculpture garden are situated on Huff Estates Winery – voted as one of the top 20 wineries in Canada. The property also has an Inn, a seasonal patio restaurant, and is host to many events and concerts.

Recently named Best Contemporary Retail Gallery destination in Ontario by a prestigious tourist association, the gallery is one of the most popular stops on Prince Edward County’s Wine, Taste, and Arts Trails. More than 30 000 visitors come to the site throughout the year.

The gallery has actively pursued relationships with landscape architects, designers and clients who are interested in outdoor sculpture. Previously sold sculptures have ranged in price from $2 000 to $50 000.

For more information, please visit our website:
www.oenogallery.com

6. divers

L’art visuel s’écrit

L’art visuel s’écrit est un document Web qui comprend six capsules vidéo présentant six intervenants, critiques et commissaires en arts visuels. L’AGAVF souhaite, par cette présentation, favoriser l’écrit et le commissariat en arts visuels dans les communautés francophones minoritaires du Canada.

http://www.agavf.ca/dossiers/artvisuelecrit.html