nouvelles et appels de dossiers du 26 novembre 2010

La Liste de l’Association des groupes en arts visuels francophones présente les nouvelles de ses membres en Nouvelle-Écosse, au Nouveau-Brunswick, en Ontario et au Manitoba, et compile les appels de dossiers en arts visuels, arts médiatiques, performance, art public, etc. N’hésitez pas à la faire circuler. Vous pouvez consulter La Liste sur Internet, vous y abonner pour la recevoir gratuitement par courriel: liste.agavf.ca. Visitez l’AGAVF sur internet: www.agavf.ca

Nouvelles des membres de l’AGAVF

Marc Audette - Classe 010 à la Maison des artistes visuels

Maison des artistes visuels (St-Boniface)
Marc AudetteClasse d’art 010
Du 25 novembre 2010 au 13 janvier 2011
219, boulevard Provencher à St-Boniface
www.maisondesartistes.mb.ca

Galerie d’art Louise et Reuben-Cohen (Moncton)
Avez-vous vu? Jean-Denis Boudreau et Paul Bossé
du 10 novembre au 17 décembre 2010
Pavillon Clément-Cormier
Centre universitaire de Moncton
www.umoncton.ca/umcm-ga

Galerie Sans Nom (Moncton)
Jonathan VilleneuveMouvement de masse
du 12 novembre au 17 décembre 2010
140, rue Botsford, rez-de-chaussée du Centre culturel Aberdeen
www.galeriesansnom.org

Galerie du Nouvel-Ontario (Sudbury)
Nouveau Louvre – activité bénéfice
vernissage 27 novembre à 14h. se poursuivra jusqu’au 18 décembre
174, rue Elgin, Sudbury
www.gn-o.org

Le Laboratoire d’Art (Le Labo) (Toronto)
Stefan St-Laurent & MikikiRaison d’état
du 12 novembre au 12 décembre 2010
Distillery District, 55 rue Mill Street, Cannery Bldg #58
Studio 317, Toronto ON M5A 3C4
www.lelabo.ca

Galerie Voix Visuelle (Vanier)
Déconnexion imminente –
Exposition internationale d’estampe numérique
du 6 novembre au 14 décembre 2010
81 avenue Beechwood à Vanier
www.voixvisuelle.ca

Centre culturel franco-manitobain (Saint-Boniface)
L’ArtMulaire
avec les artistes Bernard Mulaire, Suzanne Gauthier, Pauline Morier, J.R. Léveillé, Roger Boulet, Wanda Koop, Sheila Butler, Brad Caslor et Janus Napiwocki
Du 1er décembre 2010 au 13 février 2011
Vernissage le 1er décembre à 19 h
340, boulevard Provencher à St-Boniface
www.ccfm.mb.ca

Galerie Glendon (Toronto)
Kevin Ei-Ichi de ForestChez le disquaire
Du 25 octobre au 30 novembre 2010
2275 av. Bayview, Collège Glendon, York Hall, C-130, Toronto
www.glendon.yorku.ca/gallery

Galerie SAW Gallery (Ottawa)
l’activité bénéfice SKETCH aura lieu le vendredi 26 novembre 2010 de 20h à 1h
67, rue Nicolas à Ottawa
www.galeriesawgallery.com
Le Trécarré (Pointe-à-l’Église)
La Manivelle 2010

vernissage le dimanche, 5 décembre 2010  à 14h
Université Ste-Anne, Nouvelle-Écosse
letrecarre.blogspot.com

1. appels en français du Canada

VIVA! Art Action – Montréal – 3 décembre 2010
Fonds France-Acadie – Dieppe – 1er décembre 2010
ARPRIM – Montréal – 21 janvier 2011
La Galerie d’à côté – Québec – 12 décembre 2010
articule – Montréal – 1er décembre 2010
Action Art Actuel – Saint-Jean-sur-Richelieu – 31 janvier 2011

2. appels en anglais du Canada

FADO performance art centre – Toronto – 15 janvier 2011
Multi-Arts Festival – Toronto – 9 janvier 2011
Calgary’s first Queer Arts & Culture Festival – 7 décembre 2010
19th Annual $100 Film Festival  – Calgary – 1er décembre 2010
Owens Art Gallery –  Sackville – 8 décembre 2010
The AAAARG Library – Vancouver – en cours
Trapdoor Artist Run Centre Call for Submissions Gushul Studio & Collaboration Project  – Alberta – 15 décembre 2010
Beverly Entrance Feature Public Art Project – Edmonton – 14 janvier 2011
Papirmasse – 15 décembre 2010

3. appels internationaux

Schoodic International Sculpture Symposium – Steuben – en cours
KW Institute for Contemporary Art – Berlin – 15 janvier 2011
Des artistes en campagne – en cours
7ème édition jeune création vidéo cinéma – Biarritz – 30 novembre 2010
prix Icart – 5 décembre 2010
National Park Service, Badlands National Park – South Dakota – 15 décembre 2010
Gyeonggi Creation Center – Gyeonggi-do – 17 décembre 2010
Residency at 943 Studio – Yunnan – 10 janvier 2011
CYLAND Multimedia Lab – St.Petersburg – en cours
Bio:Fiction Science, Art and Film Festival – Vienne – 1er décembre 2010
Dorkbot Sydney Group Show 2011 – Sydney – 6 décembre 2010

4. divers

Le Labo présente sa nouvelle équipe
La FCCF donne une voix aux intervenants en danse de la francophonie canadienne

1. appels en français du Canada

VIVA! Art Action – 3e édition
Du 1er au 8 octobre 2011 à Montréal, Canada
    
DATE DE TOMBÉE: 3 décembre 2010 
 
VIVA! Art Action est une initiative partagée des centres d’artistes articule, Clark, DARE-DARE, La Centrale Galerie Powerhouse, Praxis art actuel et Skol qui a fait naître un premier événement d’art action international à Montréal à l’automne 2006. VIVA! Art Action se veut un environnement vivant et propice au soutien des pratiques artistiques émergentes, éphémères, imprévisibles et toujours en mouvance.

Avec la mise en place d’un troisième événement VIVA! Art Action à l’automne 2011, les six centres d’artistes s’inspirent du succès bouillonnant des éditions précédentes et réaffirment leur engagement envers l’art qui se déploie dans le « ici et maintenant »! 

Pour favoriser une atmosphère conviviale entre artistes, propice aux échanges et à la confrontation d’idées, les deux premiers jours de VIVA! 2011 seront exclusivement consacrés aux rencontres entre les artistes et les professionnels faisant partie de la programmation.

De plus courte durée que ses versions antérieures, cette nouvelle édition réduira le nombre des artistes invités afin de permettre à ceux-ci d’intervenir plusieurs fois pendant leur séjour. En plus d’une programmation structurée de performances et de discussions se déployant sur cinq jours, VIVA! inclura également des plages libres pour des échanges non-programmés et des actions spontanées afin de répondre à la flexibilité de l’art action.

Le collectif VIVA! vous invite – les artistes, collectifs d’artistes et théoriciens – à décrire vos pratiques artistiques et vos intentions de performances, d’actions, de manœuvres, d’infiltrations, d’interventions publiques et participatives, d’ateliers et de débats. Nous encourageons le travail qui tient compte du contexte – qu’il soit présenté dans un des lieux de présentation (l’ancien Bain St-Michel et les espaces et vitrines des centres d’artistes), ou dans l’espace public, dans la sphère privée, dans des non-lieux… 

VIVA! respecte la grille tarifaire RAAV/CARFAC 2010 pour établir les cachets aux artistes et contribue autant que possible aux frais de déplacement et de séjour. 

Pour plus d’informations, veuillez visiter notre site web : http://vivamontreal.org/appel-de-dossiers/
ou nous contacter à : info [arobas] vivamontreal [point] org

Votre dossier doit inclure:
- Un curriculum vitae
- Un texte de démarche artistique (max. 1 page)
- Une intention de projet prévoyant les besoins d’espace et techniques (max. 1 page)
- Un maximum de 20 images numériques sur CD et/ou un maximum de 1 DVD
- Une liste descriptive des documents visuels (titres, dates, durée etc.)

Veuillez envoyer votre dossier à l’adresse:
VIVA! Art Action
Soumission de projet
4296, boulevard Saint-Laurent
Montréal (QC) H2W 1Z3
Canada

Veuillez noter que les propositions soumises par email ne sont pas acceptées.

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Fonds France-Acadie – Appel à projets 2011
Dieppe (Nouveau-Brunswick), le 21 septembre 2010 — Dans le cadre du Fonds France-Acadie 2011, le Consulat général de France dans les provinces de l’atlantiques et la Société Nationale de l’Acadie lancent un appel à projets artistiques, culturels, éducatifs et/ou visant la jeunesse :
•    Lancement de l’appel à projets : mardi 21 septembre 2010
•    Date limite d’envoi des candidatures : mercredi 1er décembre 2010
•    Réponse aux candidats : début janvier 2011
CRITÈRES DE RECEVABILITÉ

Les projets financés par le Fonds France-Acadie doivent avoir trait aux arts, à la culture, à la jeunesse et/ou à l’éducation, à l’exclusion toutefois des jumelages de villes et des échanges scolaires (pour les échanges scolaires, vous pouvez contacter la Fondation franco-acadienne pour la jeunesse au (506) 853-0404).
Ces projets doivent également répondre aux critères suivants :

•    Ne pas avoir bénéficié d’un soutien sur deux années consécutives lors des deux années précédant la nouvelle demande, à savoir en 2009 et 2010;
•    Être d’un intérêt commun pour la France et pour l’Acadie et concourir au renforcement des liens entre les deux peuples;
•    Faire l’objet d’un cofinancement par une tierce partie;
•    Être portés par un organisme disposant d’un statut juridique, de statuts et règlements et d’un compte bancaire;
•    Se dérouler sur le territoire des provinces atlantiques;
•    Être réalisés avant le 1er novembre 2011.

Remarques relatives aux dépenses susceptibles d’être prises en charge par le Fonds France-Acadie :

•    Le soutien apporté par le fonds se situe en général entre 2000 $ et 4000 $ par projet;
•    Les salaires ne peuvent être pris en charge par le fonds.

Les formulaires d’appel à projets sont disponibles sur le site web de la Société Nationale de l’Acadie au www.snacadie.org et sur le site web du Consulat général de France dans les provinces atlantiques www.consulfrance-moncton.org

Pour de plus amples informations concernant les Fonds France-Acadie, communiquez avec Jacques Boudreau au (506) 857-4191 ou jacques [point] boudreau [arobas] diplomatie [point] gouv [point] fr

Voici quelques projets financés par le Fonds France-Acadie en 2009 et 2010 :

Vers une intégration transatlantique des TIC en éducation :
L’APTICA vise à encourager l’intégration des technologies de l’information et de la communication (TIC) auprès de la communauté des enseignants de l’Atlantique. Le projet consiste à réunir deux leaders acadiens et deux leaders français du domaine de l’intégration pédagogique des nouvelles technologies de l’information au congrès APTICA 2009 ainsi qu’à un congrès similaire en France. Site internet : www.aptica.ca

Échange culturel Terre-Neuve-et-Labrador et Saint-Pierre-et-Miquelon :
Le réseau culturel de la Fédération des francophones de Terre-Neuve-et-Labrador entretient des relations pérennes avec les artistes et artisans de Saint-Pierre-et-Miquelon. Le projet soumis consiste à bâtir sur cette expertise pour créer des échanges, accroître la présence francophone au festival de folklore de Saint-Jean par des spectacles sur la grande scène, des rencontres et des ateliers.

Résidence de création et tournée du conteur normand François Epiard :
François Epiard, conteur, animera des cercles de paroles en diversifiant au maximum les publics rencontrés. Le conteur est le garant de la parole mise en jeu par chacun des participants, à partir d’un matériau simple proposé ou collecté dès les premières rencontres. Il va de groupe en groupe et transporte avec lui un état du récit constitué. Chaque groupe se l’approprie et est invité à l’enrichir jusqu’à la constitution d’un récit final, ou d’un ensemble de récits. L’ensemble de la pratique a pour base l’échange oral. Un des fondements de la pratique (peut-être le principal) est de rendre le récit mémorable.

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Appel de dossiers

ARPRIM : Programmation 2011-2012

Date de tombée: 21 janvier 2011
Les artistes professionnels et les commissaires en art actuel s’intéressant au champ élargi des pratiques en art imprimé sont invités à proposer un projet d’exposition pour la programmation 2011-2012 d’ARPRIM, Regroupement pour la promotion de l’art imprimé.
L’ubiquité de l’imprimé dans le quotidien offre matière à penser, produire et re-produire. Elle se traduit par une multitude de questionnements investis par la création contemporaine. En empruntant le langage de l’art imprimé – de façon consciente ou non – les artistes redéfinissent jusqu’aux paramètres mêmes de l’art. La confrontation des nouvelles technologies par des procédés rudimentaires ; la génération systématique de données ; la matérialisation de l’intangible ; l’investissement des espaces publics physiques et virtuels ; la copie comme mode opératoire du vivant ; l’utilisation de la trame pour déconstruire le réel et le reformuler dans un nouveau langage ne sont que quelques-unes des tendances actuelles en art imprimé.
Les propositions soumises devront démontrer l’inhérence du média imprimé dans la démarche de l’artiste, de son utilisation comme un véhicule, au-delà d’une simple finalité technique, permettant de communiquer des enjeux spécifiques. Le comité de programmation privilégiera les dossiers d’artistes faisant preuve d’audace dans leur conception des pratiques en art imprimé. Les projets retenus seront présentés entre septembre 2011 et juin 2012 pour des périodes respectives de cinq semaines.
ARPRIM s’engage à couvrir les frais reliés à la salle d’exposition, aux communications et au vernissage.
Le dossier doit comprendre:
- une proposition de projet
- un texte de démarche artistique
- 15 images numériques
- une liste descriptive du visuel
- un curriculum vitae
- une enveloppe pré-affranchie pour le retour du dossier (facultatif)
Envoyez vos dossier à:
Comité de programmation
ARPRIM
372, Sainte-Catherine Ouest, #426
Montréal, Québec
H3B 1A2

Informations:
www.arprim.org
info [arobas] aprim [point] org
514-525-2621

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12 décembre 2010
La Galerie d’à côté
Lieu : Québec (Québec) Canada

Soumission de dossiers
La Galerie d’à côté invite les artistes émergeants à soumettre leur projet pour la programmation 2011-2012, au plus tard le 12 décembre 2010 – le sceau de la poste faisant foi.
Contenu du dossier:
Un curriculum vitae.
Un texte présentant la démarche artistique.
Une description du projet proposé, expliquant la manière d’exposer le projet.
Documentation visuelle sur support digitalisé (CD ou DVD) ou imprimé. Maximum 15 images, format JPEG, 150 à 300 dpi. Faites en sorte que les images soient faciles à retracer.
Documentation visuelle est possible par envoi pdf. Veuillez envoyer un dossier de 150 dpi. pour une meilleure résolution d’images. Une résolution plus élevée serait trop lourde à envoyer par courriel, mais quand même possible de le faire et de me le soumettre sur un cd, par envoi postal.
Tout autre document jugé pertinent.
Une enveloppe pré-affranchie.
Soumission de dossiers par envoi postal et par courriel.

Si vous faites un envoi postal, veuillez inclure une version imprimée de votre curriculum vitae, de votre démarche, de votre description de projet et de la liste descriptive des documents soumis.
Faites parvenir votre dossier à :
Galerie d’à côté / Appel de dossiers
11038 boul. Valcartier
Québec (Québec)
Canada
G2A 2M3
Par courriel à l’adresse suivante :
valerie [arobas] galeriedacote [point] com
Lien : http://www.galeriedacote.com/

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1er décembre 2010
Programmation 2011-2012 / articule
Lieu : Montréal (Québec) Canada

articule invite les artistes, les collectifs d’artistes et les commissaires locaux, nationaux et internationaux ainsi que tous les individus pratiquant dans le domaine des arts actuels à proposer un projet pour sa programmation se déroulant de septembre 2011 à juin 2012.
articule est un centre d’artistes autogéré qui se consacre à la diffusion d’un large éventail de pratiques en art actuel et s’intéressant plus particulièrement à l’engagement social, à l’interdisciplinarité et à l’expérimentation artistique. articule soutient les artistes de la relève ainsi que ceux ayant établi des précédents importants et qui continuent à se risquer.
Avant de nous faire parvenir votre dossier, nous vous invitons à visiter notre site Internet afin d’obtenir plus d’informations sur les dimensions de la galerie, son mandat et sa programmation.
DATE DE TOMBÉE: 1ER DÉCEMBRE 2010
Votre soumission de projet doit comprendre:
- description du projet spécifiant les besoins spatiaux et techniques (max. 1 page)
- texte de démarche artistique (max. 1 page)
- curriculum vitae
Matériel de soutien:
- maximum 20 images numériques (sur CD) ou diapositives clairement identifiées
- maximum 1 DVD (max. 10 min.) clairement identifié
- tout autre document que vous jugez pertinent à la demande
- liste descriptive des documents visuels (titres, dates, dimensions et médium)
- une enveloppe de retour pré-adressée et suffisamment affranchie si vous désirez que votre matériel de soutien vous soit renvoyé.
Important :
Veuillez respecter les indications suivantes pour vos documents numériques.
- compatibles avec MacIntosh OS 10.4 et OS 10.5
- format jpeg suggéré n’excédant pas 1 MB ou 1024 x 768 pixels
- numérotez et identifiez chaque image avec le titre correspondant à la liste descriptive
- veuillez ne pas envoyer d’oeuvres originales
Veuillez noter que les applications par courriel ne sont pas acceptées.
Les dossiers non réclamés ou non affranchis ne seront pas conservés.

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31 janvier 2011
Commissaire invité/e / Action Art Actuel
Lieu : Saint-Jean-sur-Richelieu (Québec) Canada

Action Art Actuel [AAA] lance un appel de candidature aux commissaires d’expositions. Pour une troisième année, AAA met ses espaces à la disposition d’un[e] commissaire pour une série de 5 expositions, lui permettant ainsi de jouer un rôle prépondérant dans l’établissement de sa programmation annuelle.

En parallèle, AAA diffuse différents projets d’expositions, programme des événements satellites et accueille des artistes de l’étranger.
Pour plus de détails sur cet appel, veuillez consulter notre site internet: action-art-actuel.org

Informations complémentaires :
Julie C. Paradis, directrice
[450] 357-2178
direction [arobas] action-art-actuel [point] org

2. appels en anglais du Canada

FADO Performance Art Centre
Call for Proposals: Emerging and Early Career Artists Series 2011

Initiated in 2002 by local artist and educator Tanya Mars, FADO’s annual Emerging Artists Series offers a professional exhibition opportunity to local and regional emerging and early career artists and curators. Artists are asked to respond to a call for submissions based around a thematic context. In 2011, the Emerging Artists Series is curated by Gale Allen.

Deadline: January 15, 2011 5PM (Submissions must arrive by this date)

FADO Performance Art Centre is seeking proposals for performance proposals from emerging and early career artists for our annual Emerging Artists Series. Proposals should consider the relationship between popular aesthetics, academia, contemporary art, and common cultural norms. Throughout time popular aesthetic movements have often incorporated transgressive actions, ideas, and aesthetics that challenge academic canons and popular opinion.

Examples include but are not limited to:
• intuition, séances and psychics;
• humor as aesthetic;
• danger fun;
• webcams, youtube and vimeo;
• representation as revolt;
• gender history, gender bending, stereotypes in early striptease;
• drag aesthetics and the representation of the other;
• the role of privilege in transgression;
• amateur aesthetics incorporated into prime time television shows;
• the representation of abjection and stereotypes as entertainment on popular television.
Framework:
FADO invites submissions for performance works from emerging or early career artists. The event and exhibition will take place in Toronto between March 8 –13, accompanied by the publication of an exhibition booklette. Artist fees will be paid. We encourage a variety of performance formats including short works and durational or multi-day projects.

Proposals should include:
• Statement of artistic practice;
• Description of proposed performance (including duration and materials/ tech needs);
• Visual support materials such as images/video of past work;
• Detailed description of support materials;
• CV and short bio.

Deadline: January 15, 2011 5PM (Submissions must arrive by this date)

Submission can be mailed to:
FADO Performance Art Centre
445-401 Richmond Street West
Toronto, Ontario, Canada
M5V 3A8

Electronic submissions can be sent to: emergingperformanceprojects [arobas] gmail [point] com
Please limit your email size to a maximum of 25 MB. Electronic submissions can also include links to websites and vimeo/youtube videos.
For additional information contact: info [arobas] performanceart [point] ca or the curator of the project Gale Allen: gale [point] allen [arobas] gmail [point] com


ABOUT FADO
Established in 1993, FADO Performance Inc. (Performance Art Centre) is a not-for-profit artist-run centre for performance art based in Toronto, Canada. FADO exists to provide a stable, ongoing, supportive forum for creating and presenting performance art. Currently, we are the only artist-run centre in English Canada devoted specifically to this form. We present the work of local, national and international artists who have chosen performance art as a primary medium to create and communicate provocative new images and new perspectives. Thanks to the Canada Council for the Arts, Ontario Arts Council, Toronto Arts Council and the Department of Canadian Heritage for their on-going support of our endeavors.

www.performanceart.ca
info [arobas] performanceart [point] ca
416-822-3219

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CALL 4 SUBMISSIONS

Multi-Arts Festival – Toronto Alternative Arts and Fashion Week “Fashion Schematics” 2011
Produced by Fashion. Art. Toronto. |FAT| 

Entry Deadline: December 22, 2010 (early Deadline)
January 9, 2011 (late deadline)

Toronto Alternative Arts and Fashion Week aka |FAT| is looking for contemporary artists working in photography, video, installation art, performance art, dance, music and design to showcase their work in the upcoming festival in April 2011.

In it’s sixth year, Toronto Alternative Arts and Fashion Week exhibits photography, short films, videos and large projections from over 50 emerging and acclaimed, national and international artists annually. In addition, we showcase cutting-edge, dynamic and forward-looking performances from performance artists, fashion designers, musicians and dancers along side sculptures, installations and large multimedia art works that reflect on the notion of the body, clothing and fashion.

Starting this month, those who are interested in participating can download applications through our website: www.getfat.ca

We are currently accepting proposals in:
•    Photography
•    Video
•    Performance Art
•    Installation/ Sculpture
•    Dance
•    Fashion Design
•    Music
* Submitted proposals should reflect on the notion of clothing, the body, fashion and the 2011 theme “Fashion Schematics”

Thematic Approach:
The 2011 theme “Fashion Schematics” explores the messages, systems, schemes, symbols and concepts inherent in the notion of fashion, through photography, video, fashion design, performance, installation and music. The festival will look at the ways we create visual dialogues and make sense of the world through fashion and creative expression. “Fashion Schematics” will examine how we build the systems in which we function, the strategies we use in creating our identities and the messages we convey through codes, currencies and narratives.

ABOUT Toronto Alternative Arts and Fashion Week |FAT|
Toronto Alternative Arts and Fashion Week is a platform for inventive, pioneering and contemporary expression. This annual 5-day, multi-arts event features 200 visual artists, designers and performers from across the country each year. Set to take place April 25-29, 2011, at Studio City in Liberty Village, Toronto Alternative Arts and Fashion Week draws over 5,000 visitors, including industry professionals, curators, critics, the press and the public. 

Toronto Alternative Arts and Fashion Week is produced by Fashion. Art. Toronto |FAT|, a multi-faceted non-profit organization dedicated to building greater interest in contemporary Canadian arts and design practices.

Entry Deadline: December 22, 2010
January 9 2011 (late deadline)

To participate visit: www.getfat.ca

For application inquiries, please contact:
| Vanja | email: vanja [arobas] alternativefashionweek [point] com | 647.834.0061 |

For media inquiries, please contact:
| Vida | email: info [arobas] alternativefashionweek [point] com | 647.834.0061 |

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CALL FOR SUBMISSIONS: Calgary’s first Queer Arts & Culture Festival
Fairytales Presentation Society and Swallow-A-Bicycle Theatre present
Calgary’s first Queer Arts & Culture Festival- March 5th, 2011

• CALL FOR ARTISTS •
FINAL DEADLINE: December 7, 2010 (no submission fee)

Fairytales Presentation Society and Swallow-a-Bicycle Theatre invite artists of all media to join us for Calgary’s first Queer Arts & Culture Festival on March 5, 2011.  This new event will be a showcase of all the artists under the rainbow, working in diverse creative fields including but not limited to: visual artists, theatre artists, musicians, dancers, spoken word artists and writers of all genres.  The event will take place at the Arrata Opera Centre (1315 7th St SW) and will be the inaugural event in creating an annual diverse and rich cultural arts festival over the next few years.

The event will be professional and as such all selections will be made by committee and honorariums will be offered to the artists chosen.  Each selected artist will be featured during the gala and will offer the audience a taste of their work.

SUBMISSION REQUIREMENTS

Please Submit (use 12 point helvetica, ariel, or times type.):
– Page 1 (no more than 600 words): Name, Past Achievements / Credits, Description of Proposed Artistic Undertaking, briefly include (if applicable) timeline, conceptual framework, execution plan
– Page 2 (no more than 500 words): Artist Biography, Artist Statement

– Preview of your work.  To save trees and time, all of the following is submitted via email.
– Musicians: please submit no more than 2 full songs via sound bytes or mp3 files.  Please include the lyrics and instrumentation to your music in your submission.
– Visual Artists: please submit a sample of your portfolio and description of medium
– Spoken Word Artists: please submit your writing sample or performance idea
– Theatre Artists: please submit your monologue/script that you will perform
– Other Artists: please submit an appropriately representative sample of your work

All submissions must be received by noon on December 7, 2010.  Please email your submission to us at: programming [arobas] fairytalesfilmfest [point] com.  Snail mail applications can be submitted to the office.  Please see our website for all contact information.

www.fairytalesfilmfest.com

PLEASE NOTE THE FOLLOWING:

1. Each selected artist will be given approximately 15 minutes during the festival to perform.
2. While all applications will be given due consideration by the committee, inquiries on the status of your application cannot be fielded by our office.  We will contact the selected applicants only by January 7th, 2011.
3. We cannot return any submission materials unless accompanied by a self-addressed stamped envelope.
4. Technical/sound/lighting equipment in the theatre for the performance will be very minimal.  We will ensure you are lit and heard but you must provide any additional or specialty equipment you may require.  Any other props or requirements for your piece are your responsibility.
5. All selected artists will be expected to self-organize their rehearsals/performance.  Each will be given a short time slot to tech their piece in the theatre on March 5th.  A stage manager (provided by Fairy Tales) will organize and facilitate this tech.
6. Selected artists must be opened to sharing their biographical information and work with the media for promotional purposes.

COMPANY INFORMATION

Fairytales Presentation Society hosts the largest queer film festival in Alberta and is mandated to showcase art made by and/or about the gay, lesbian, bisexual, transgendered, two-spirited and queer community.  Fairy Tales strives to be a social convener, building the Calgary queer community around the arts and in support of artists.
Swallow-a-Bicycle Theatre, founded by Mark Hopkins and Charles Netto in 2006, is a community-minded theatre company that creates and fosters innovative, interdisciplinary performance work.

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CALL FOR SUBMISSIONS: $100 Film Festival

The Calgary Society of Independent Filmmakers:  19th Annual $100 Film Festival
March 3-5, 2011

Deadline for Entries:  December 1, 2010.
– 16mm or Super 8 Film under 22min
– MUST provide a 16mm or Super 8 film print for screening.
– Official Release date after December 1, 2008.

The Calgary Society of Independent Filmmakers is pleased to present the annual $100 Film Festival from March 3-5, 2011.  The festival embodies the spirit of low-budget, independent filmmaking and offers our audiences a true cinematic experience by only screening film prints.   The $100 Film Festival does not charge any entrance fees and pays artist fees for all films selected for the festival.    The selected films will also be eligible for festival prizes.  For more information and entry forms, please visit: www.100dollarfilmfestival.org or e-mail festival [arobas] csif [point] org.

The Calgary Society of Independent Filmmakers
Building J2, 2711 Battleford Ave. SW
Calgary, AB  T3E 7L4  CANADA
(403) 205 4747
www.csif.org | www.100dollarfilmfestival.org

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CALL FOR SUBMISSIONS
Deadline: December 8
Owens Art Gallery, Sackville NB
506.364.2574
Exhibition date: 4 March – 17 April 2011

The Owens Art Gallery (Sackville NB) is looking for Artists to participate in an upcoming exhibition that will present Playlists of Favourite YouTube Videos. The call is open to professional artists who have an existing collection of video favourites on their personal YouTube accounts.
The exhibition will concentrate on the idea of Artists’ virtual collections. The videos will be presented in an intimate space so viewers can share and physically interact. The videos will be on display on iPads – a new technology that combines the virtual and physical world.
Selected Artists will receive a CAR/FAC group exhibition fee.
SUBMISSION REQUIREMENTS:
-Artists must be active YouTube users who have an existing Favourite video playlist 
-An up to date CV
-A written list of the video titles from your playlist
-Provide a short written statement about your playlist
All submissions may be e-mailed to: Kristen Atkins, Gallery Intern – klatkins [arobas] mta [point] ca
*Artists selected for the exhibition will be notified by December 9, 2010.

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The AAAARG Library

Fillip is pleased to present The AAAARG Library, a project specially
commissioned for the 2010 New York Art Book Fair.

Since 2005, AAAARG has served as an online research tool for tens of
thousands of students, educators, curators, and artists seeking access to
books and essays on critical theory, art, architecture, and film. Developed
around a near-10,000-item printed card catalogue that indexes the content
of the AAAARG Web site, The AAAARG Library creates a temporary,
participatory space for the free redistribution of textual material. The
Library will exist alongside the paid economy of the Fair, offering an
extra-institutional space that will develop through a symbiotic (rather
than an oppositional) relationship to the systems of exchange that
structure the Fair.

During the course of the three day event, a librarian will be on staff in
Fillip’s project room (I01) to fulfill book requests using the material
available on AAAARG. A computer and scanner will also be on location
enabling patrons of the Library to share material with the communities of
both the Book Fair and AAAARG. Exhibiting publishers are strongly
encouraged to submit material to the Library and may do so at any time
during the project.

The AAAARG Library was commissioned by Fillip as an artist project by Sean
Dockray for its 13th issue, to be released in winter of 2011. It continues
Fillip’s ongoing interest in the alternative forms of distribution and
economic exchange that have developed around contemporary international art
publishing. The project is curated by Fillip publisher Jeff Khonsary.

Open Edition Multiple
Fillip is also pleased to offer the AAAARG Library Card Catalogue as an
editioned multiple available for purchase as long as the AAAARG community
exists online. The edition will be produced on demand and will reflect the
current contents of the AAAARG database. The price of the edition will be
based on the number of items contained within this database. A portion of
the profits from the sale of the Catalogue will be used to fund a new
AAAARG translation project.

For inquires, please contact editions [arobas] fillip [point] ca.

About AAAARG
AAAARG is a platform for the distribution of critical discourse outside of
an institutional framework. Begun in 2005, AAAARG operates through an open
community of artists, curators, and scholars who help collect and circulate
an ever-increasing catalogue of critical, theoretical, and philosophical texts.

* Fillip
* 305 Cambie Street
* Vancouver, British Columbia
* V6B 2N4 Canada
* 604.781.4417
* www.fillip.ca

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Trapdoor Artist Run Centre

Call for Submissions Gushul Studio & Collaboration Project 2011

deadline- December 15, 2010

One goal of Trapdoor artist run centre is to help visual artists develop their practice by providing opportunities for creative research and exploration. We see the promotion of emerging artists as a vital role for our organization and an important contribution to the cultural richness of our community.  With this goal in mind, Trapdoor is offering the sixth annual Gushul Studio Residency & Collaboration Project. This project will combine the skills, knowledge, histories and varied approaches of two emerging visual artists. At least one artist will be picked from within Alberta and both artists will be chosen based on the strength and merit of their ongoing production as well as their collaborative abilities. Artists can apply individually and be paired with another artist or apply as a team. The two will do a residency together at the University of Lethbridge”s Gushul Studio.  The Gushul is located in the scenic Crowsnest Pass in the town of Blairmore, Alberta. Trapdoor chose the Gushul as the location for this residency because it is designed to accommodate two working artists and has been successfully utilized for 2 decades by professional artists and writers from across Canada, the United States, and Europe. It is an exceptional space which meets the requirements of the project and has the added extra incentive of allowing artists in residence to interact with, and contribute to, the vitality of the Crowsnest Pass community.

Trapdoor has booked the Gushul Studio for the month of September, 2011.  Trapdoor will arrange and advertise an open house during which members of the community can visit the artists in residence. In addition, we will publish a full-colour brochure featuring written and visual documentation of the project.  Trapdoor believes strongly in providing adequate funding for participants. Thus we will provide rental of the Gushul studio and writer”s cottage as well as a living stipend and a $500 artist’s fee for each artist.  To apply, please submit the following: cv (max 2 pages) Artist Statement (please limit to 250 words) Statement of Intent (500 words max.)  15 images (digital images, and or VHS or DVD documentation) Image list ( artist’s name, title, date, medium, size)  Please mail applications to: Trapdoor c/o 811 5 Avenue South, Lethbridge, AB, T1J 0V2  Application Deadline: December 15th, 2010 (Applications must be received, not postmarked by this date.)

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Calls to Artists – Requests for Proposals

Beverly Entrance Feature Public Art Project
The Beverly Entrance Feature Public Art competition, open to all Canadian visual artists, is held in accordance with the City of Edmonton policy “Percent for Art to Provide and Encourage Art in Public Areas” (C458C).
Budget: $23,000 CAD (maximum, all inclusive)
Deadline for Submissions: 4:30 pm on Friday, January 14th, 2011
Installation: June 2011

Visit our website to download the complete public art call: http://publicart.edmontonarts.ca/calls/
For more information, contact the Edmonton Arts Council:  phone (780) 424–2787 or email: publicart [arobas] edmontonarts [point] ca

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Papirmasse, the affordable art subscription, is looking for artists and writers to contribute to our 2011 print run.

Papirmasse is a magazine, piece of art, and social experiment all rolled into one.  The ultimate goal of the project is to make art accessible and affordable.  Using the tools of mass production, the internet, and the postal service, Papirmasse circulates art to anyone and everyone.  In 2011 we will release a new print every month, each with an art image on the front and a variety of writing on the back.  Prints are mailed to subscribers around the world for a very low price.

In 2011 Papirmasse will be available in two editions: the Mass edition and Fine Art edition.  Selected artists must be able to produce work for both.  Writers need only submit work in one form.

Inspired by the broadsheet newsletter, the Mass Edition consists of a monthly art print on paper of varying size, digitally printed, folded down to 9” x 12” and mailed to subscribers for a very low price.  We print 12 issues over the course of a year, and are looking for art images for the front, and writing for the back.  While we are restricted in a certain sense to the confines of digital printing (and a maximum paper size of 13” x 19”), we are happy to discuss innovative approaches to the idea of affordable art.

The Fine Art edition will be a limited run of multiples produced by the artist in a traditional fine art printing technique (including but not limited to: screenprinting, lithography, woodblock printing, photographic prints, letterpress, gel transfer, and limited-edition book-making).  The sky is the limit and artists are welcome to produce their Fine Art Edition in a technique of their choosing, provided that they are able to create a minimum number of pieces.

For inspiration we recommend the things that have inspired us: Fluxus multiples, the Cheap Art Manifesto, and the Crude Art Manifesto.

ARTISTS

We need your images!  Illustrations, paintings, photographs, and more.  If it can be reproduced in two-dimensional format on a digital printer and sent through the post, we are interested in considering it.

In our first year our format ranged from a 5” x 7” accordion folded booklet, to a 6” x 9” reversible book printed on a single huge sheet of paper, to an 18” x 24” double-sided poster.  Our format will vary from month to month, and we are open to working with artists who want to push the boundaries of innovative print.

The only limitations are a print size of 13″ x 19″ and the ability to ship the finished work through the post in a 9″ x 12″ envelope.  Throw your ideas at us – even if it seems a little out there, we want to talk it over.

Artists will be compensated with a percentage of sales from the Fine Art edition.  Selected artists must be able to produce an edition of at least 30 pieces in a traditional fine art printmaking technique (see above).  We are open to artists who wish instead to produce a varied edition of small sculptures, gel transfers, original drawings or paintings, monoprints, or books.

WRITERS

We accept all forms of writing, from poetry to fiction to criticism to creative non-fiction to…you get the idea.  We are interested in compelling works in all forms.  Topics need not relate to art and visual culture, but we sure wouldn’t mind a few that do.

Please include:

Visual Artists
1. CV
2. Contact information, including website
3. Brief artist biography (max 200 words)
4. 5 – 10 images of current work
5. Image of proposed work (preferred) or a detailed description of proposed work (max 250 words).
6. Any upcoming exhibitions or events planned for the next year.

Writers
1. CV
2. Contact information
3. Brief biography (max 200 words)
4. 1-5 proposed works
5. Any upcoming events planned for the next year, such as readings or publications.

Writers and artists will be paired based on thematic consistency and size and length of pieces.  Writers working in short formats may publish more than one piece in a given issue.  Writers and artists who wish to work together are encouraged to mention this in their proposal.  Similarly, artists who are writers, and writers who are artists, may submit works to be published as the entirety of one issue.

E-mail kirsten [arobas] papirmasse [point] com with subject line: “SUBMISSIONS”

DEADLINE DECEMBER 15, 2010
Visit www.papirmasse.com for more information.

3. appels internationaux

Call to Artists – Schoodic International Sculpture Symposium/Appel de l’artiste – symposium de la sculpture de Schoodic

La version française suit :

Please distribute, thank you

The State of Maine is interested in extending its cultural focus across the border.  There are a number of sites (Towns) that would benefit from having sculptures created by New Brunswick artists  in local Maine granite. If there are questions, please contact the names below:

S.V.P., circulez. Merci
L’État de Maine s’intéresse d’agrandir son accent culturelle à la région frontalière Maine-Nouveau-Brunswick. Il y a quelques communautés qui pouvaient profiter des sculptures faites par les artistes du Nouveau-Brunswick, du granit de Maine. S.V.P., communiquez avec les personnes-ressources ci-dessous pour plus d’information :

Tilan Langley
Project Manager
Schoodic International Sculpture Symposium
P.O. Box 122
Steuben, ME 04680
www.schoodicsculpture.org
Tel: 207.263.6057

and/or
Kerstin Gilg
Media Arts and Performing Arts Associate
Maine Arts Commission
193 State Street, 25 SHS
Augusta, ME 04333-0025
207/287-6719 Direct Line
207/287-2724 General Office
207/287-2725 Fax
kerstin [point] gilg [arobas] maine [point] gov
MaineArts.com

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OPEN CALL
Dans le cadre de la 7ème édition de la Biennale d’Art Contemporain de Berlin prévue pour 2012 et organisée
par Artur Żmijewski, les artistes du monde entier sont invités à envoyer leur documentation artistique à des fins
de recherche et selon les conditions mentionnées ci-dessous.
Nous acceptons les éléments visuels imprimés sur format A3 maximum (297 x 420 mm), les fichiers
numériques et les DVD.
Les documents PDF ( format A4 max) ainsi que les fax seront aussi acceptés.
Attention, ne pas envoyer d’originaux.
Vos énoncés artistiques et notes d’intentions sont les bienvenus dans toutes les langues, nous vous
demandons toutefois de les accompagner d’une traduction anglaise.
Dans la mesure où cette étude aborde également la question de savoir si les artistes se considèrent euxmêmes
comme politiques, nous vous demanderons de bien vouloir nous faire connaitre vos orientations
politiques (par ex. droite, gauche, libéral, nationaliste, anarchiste, féministe, masculinisme ou autres) ou de
nous indiquer si vous vous considérez comme apolitique.
Votre démarche artistique ou notes d’intentions sont à envoyer, par courrier (format papier), par e-mail ou par
fax, et ce avant le 15 Janvier 2011 aux coordonnées ci-dessous :
Berlin Biennale
– Open Call –
KW Institute for Contemporary Art
Auguststr. 69
10117 Berlin / Allemagne
Email : call [arobas] berlinbiennale [point] de
Fax: +49 30 24 34 59 88
Cette invitation ne garantit pas la participation à la 7ème Biennale de Berlin. Nous attirons votre attention sur le
fait que le matériel transmis pourra être utilisé ou publié dans son contexte.
S’il vous plait veuillez aussi considérer que pour des raisons logistiques, nous ne pourrons pas renvoyer les
documents reçus. Ils seront cependant intégrés aux archives publiques relatives aux recherches de la
Biennale de Berlin.
Un court énoncé d’Artur Żmijewski est consultable en ligne sur le site de la Biennale de Berlin
www.berlinbiennale.de.
Le présent appel à candidature est disponible et peut être téléchargé dans différentes langues (arabe, chinois,
allemand, anglais, français, hébreu, hindi, italien, polonais, portugais, russe, espagnol) sur le site
www.berlinbiennale.de.
La Biennale de Berlin est organisée par le « KW Institute for Contemporary Art » (KW Institut pour l’Art
Contemporain) et soutenue par la « Kulturstiftung des Bundes » (Fondation culturelle fédérale).
KW Institute for Contemporary Art
Berlin Biennale für zeitgenössische Kunst
Auguststrasse 69
D-10117 Berlin
www.kw-berlin.de
www.berlinbiennale.de
www.facebook.com / KWInstituteforContemporaryArt
www.facebook.com / BerlinBiennale
Pour plus d’informations :
Denhart von Harling. Tél. : +49 30 24 34 59 42 – press [arobas] berlinbiennale [point] de

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Le comité artistique de l’association organisatrice « Et Pourquoi pas » composé d’artistes, professionnels et de membres de l’association lance deux appels à projets dans le cadre de la 2ème édition du festival « Des artistes en campagne » :
1er appel à projets
Quatre artistes en résidence 15 jours, du 28 mai au 11 juin 2011, pour créer des œuvres sur la Bassée Montois. Ces artistes devront également intervenir auprès d’une association et d’une classe d’un établissement scolaire.
Rémunération 1500 €. Logement et nourriture (en partie) pris en charge par l’association.
2ème appel à projets
Trois artistes en résidence du 8 juin au 11 juin 2011, pour créer une œuvre sur la Bassée  Montois. Rémunération 500 €. Logement et nourriture (en partie) pris en charge par l’association.

http://www.desartistesencampagne.fr/appel-a-projets/appel-projet-land-art-contemporain/

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Appel à candidature : 7ème édition jeune création vidéo cinéma

Les Pépinières européennes pour jeunes artistes, en partenariat avec le programme jeune création du Festival international de programmes audiovisuels – FIPA – de Biarritz lancent un nouvel appel à candidatures.

Cette septième sélection, présentée dans le cadre de la 24ème édition du FIPA, sera très largement ouvert.

Fictions, documents de création, d’animation, de vidéo-danse, d’art vidéo et toutes formes d’expressions numériques sont conviés à participer à cette sélection qui souhaite rendre compte du regard porté par une jeune génération de créateurs qui participe à l’émergence de nouvelles écritures.

Conditions de participation :
1 seule vidéo par artiste, durée maximale 12 minutes en support DVD format .avi ou .mov. Sous-titres en anglais ou français. Réalisée en 2010.
La vidéo devra être envoyée accompagnée du formulaire de candidature téléchargeable en bas de cette page.

Pépinières européennes pour jeunes artistes
Domaine national de Saint-Cloud
BP 80132
92216 Saint-Cloud Cede
FRANCE

Les œuvres sélectionnées seront projetées dans le cadre de la sélection jeune création de la 24ème édition du FIPA à Biarritz entre les 24 et le 30 janvier 2011. 

Date limite de dépôt : 30 novembre 2010.

Informations et fiche de candidature sur : www.art4eu.net

Pour toute information supplémentaire vous pouvez nous contacter à jeune-video-cinema [arobas] art4eu [point] net

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L’ICART a le plaisir de vous annoncer la troisième édition du prix Icart destiné aux jeunes artistes émergents.
Le prix Icart, c’est avant tout une rencontre entre de futurs professionnels et leurs prochains partenaires, les artistes ainsi que tous les acteurs du marché de l’art.
Ce prix a pour but de défendre la création artistique française actuelle à travers l’exposition d’œuvres d’artistes actifs dans le milieu de l’art, pour les confronter à un jury de professionnels (Galeristes, Directeurs d’Institutions, Critiques d’art, Collectionneurs).
Une dizaine d’artistes seront présélectionnés par les organisatrices du Prix ICART, et le jury convié désignera le lauréat qui verra ses œuvres exposées dans une galerie partenaire.
Pour participer, les artistes sont invités à déposer leurs candidatures sur le site Internet :
Le dossier devra comprendre trois œuvres, une fiche technique de chaque pièce accompagnée d’une note explicative et  un Cv retraçant leur parcours.
Nous n’avons imposé ni le médium, ni le thème de l’exposition, afin que les artistes puissent disposer d’une entière liberté.
Le prix sera remis le mardi 11 janvier de 18 à 22 h à l’Espace Pierre Cardin, 1, avenue Gabriel 75008 Paris, à l’occasion d’un vernissage et d’une soirée en l’honneur de l’artiste gagnant.

Plus de renseignements sur contacts [arobas] prix-icart [point] com
date de tombée: 5 décembre 2010
http://prix-icart.com

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National Park Service, Badlands National Park, South Dakota (Deadline: December 15)

ARTIST-IN-RESIDENCE

The National Park Services offers opportunities for two-dimensional visual artists, photographers, sculptors, performers, writers, composers, and craft artists to live and work in the parks. There are currently 29 parks participating in the Artist-In-Residence program.
to know about all parks please visit: http://www.nps.gov/archive/volunteer/air.htm
BADLANDS NATIONAL PARK , South Dakota
Residencies open to: Two-dimensional visual artists, photographers, sculptors, performers, writers, video/filmmakers, composers
Application Deadline: For Fall residency – June 15 (received); for Spring residency – December 15 (received)
Residency period: (Fall) mid-September to October; (Spring) March to mid-May
Number & length of residencies: Two of four to six weeks each
Contact: Artist-In-Residence Coordinator, 605-433-5245 MST or badl_information [arobas] nps [point] gov
For additional information, write: Artist-In-Residence Program, Badlands NP, PO Box 6, Interior, South Dakota USA 57750

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Gyeonggi Creation Center, Korea (Deadline: December 17, 2010)

Call For Artists and Curators
Gyeonggi Creation Center supports creative work and research for domestic and foreign artists and curators through an art residency alongside a wide range of programs and facilities. GCC acts as a platform to gather artists and curators from all over the world for international exchange and as an experimental and progressive contemporary art center to collectively engage and cultivate synergy among artists of various genres.
For the 2011 Residency Studio Program, GCC will accept applications from artists and curators working in visual and media arts. Artists, curators may apply in our 2011 Open call.
www.gyeonggicreationcenter.org
Call For Artists:
Gyeonggi Creation Center 2011 Residency Studio Program
Open call presentation event
Date: 2010.11.26 / pm4
Venue: Gyeonggi Creation Cente
Shuttle bus: Seoul (Sadang st. gate 4) 2pm – GCC 3:30pm / GCC 7pm – Seoul (Sadang st. gate 4) 8:30pm
Session 1: Open call for 2011
Session 2: 2011 Program overview
Session 3: Q&A with 2010 Artists / Open studio
Deadline: December 17, 2010
Programs
Creative Residency Program: Artists in visual and media arts
Research Residency Program: Independent and alternative space curators
Eligibility
Domestic and foreign artists in visual and media arts, curators
No limitation of age, nationality, or gender
Artists who will be able to participate during their own residency session
Session: March 2011 – February 2012
Long term residency: 1 year (Domestic and foreign artists)
8 artists, curators
Short term residency: 3, 6 months
2010.03-05/06-08/09-11/12-2012.02 (Select 1 period)
Applicants for Local Collaboration Program should apply June to August session
Check the details from our website.
30-40 artists, curators
Program 1
Creative Residency Program: Artists in visual and media arts
Application Requirements
Artists in visual and media arts
Artists who will be able to participate during their own residency session
No limitation of age, nationality, or gender
Individual artist, team collaboration both are available
GCC Provides
Private Studio and Living quarters
Stipend (500,000/month) for living expenses
Airfare (economy Airfare) for foreign residents and Korean residents working/living abroad
(only one person of the team applicants get supported with stipend and Airfare.)
Production fee for Local Collaboration Program will be additionally supported
See the website for applying for Local Collaboration Program.
Program 2
Research Residency Program: Independent and alternative space curators
Application Requirements
Independent and alternative space curators
Curators who are able to participate during their own residency session
No limitation of age, nationality, or gender
Individual Curator, team collaboration both available.
GCC Provides
Private Studio and Living quarters (Foreign curators)
Stipend (500,000/month) for living expenses (Domestic/Foreign curators)
Airfare for foreign residents
Research residents get supported with prescribed amount of exhibition and publication.
Further information will be discussed after final selection with curatorial team.
Materials for application
Application form (Download)
CV or resumé
A project description of intended activity during the residency
Portfolio/Work samples (CD/DVD) : maximum 20 images or 5 minutes of video (*.jpg, *.ppt, *avi, *.mov, *wmv)
Copy of passport or I.D Certificate
All materials for application will not be returned.
Note
GCC allows a partner of residents by discussion before registration.
GCC does not allow pets and children.
Application Procedure
Please download the Application form and send your application to our email first. Send 1 copy of your application with additional materials to GCC by following the guidelines noted in the Application Outline.
Submission Period: November 15 – December 17, 2010
Application can be delivered directly or post to, Gyeonggi Creation Center, 400-3 Seongam-dong, Danwon-gu, Ansan-si, Gyeonggi-do (425-310) Korea
Applications must be postmarked by December 17, 2010
Post-office stamp is available on December 17.
Selection Procedure
All applications will be evaluated by the selection committee comprising of art professionals.
Pre-selection by paper screening / Main selection by interview
For foreign applicants interview is optional.
Notification
January 15, 2011 (Notification date to be determined)
The selected list will be posted at the website of Gyeonggi Creation Center: www.gyeonggicreationcenter.org
Contact
Phone: 82.32.890.4820/4825
Email: gcc [point] infomail [arobas] gmail [point] com
Address: Gyeonggi Creation Center
400-3 Seongam-dong, Danwon-gu, Ansan-si, Gyeonggi-do
(425-310) Korea
Twitter:
@Creation_center
Facebook:
Creation-center Gyeonggi

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Residency at 943 Studio, China (Deadline: January 10, 2011)

943 Studio is a non-profit, non-governmental organization that was established in 2007 by a group of Yunnan artists and designers. The vision of our studio is to promote communication and cooperation among different artists working across diverse fields and geographical areas, advocate new artistic experimentation, and deepen relationships between all forms of art and the public.
The Artist-in-residence program at 943 Studio seeks to build a platform for Yunnan artists to communicate widely through inviting international artists to Kunming, communicating with local artists, providing diversified reference and mutual promotion for the local art environment, and creating conditions for communication across diverse fields and geographical areas. Lectures, art presentations, workshops and open studio are some of the forms for broad and deep interactions among artists, students and the public. Since March 2010, the program cooperates with the Zurich Municipal Government, Loft Jin Ding 1919 art community, and Dong Xi Gallery in Norway.
The applicants can send a brief work plan (describing project ideas, how you will work with local artists, the general public, local cultural and natural habitats); pictures of 10 recent art works (jpg. format); preferred time and curriculum vitae (CV) by email to: 943studiokm [arobas] gmail [point] com
or by post to:
Liu Lifen, Loft Jin Ding 1919, Jin Ding Shan North road no. 24, (650031) Yunnan, China.
More information please check www.943studio.cn

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CYLAND Multimedia Lab, St.Petersburg, Russia (No deadline)
National Center for Contemporary Art
CYLAND Multimedia Lab
Call for Projects in New Media, Video, Net and Cyber Arts
cyland.ru/index.php?option=com_content
CYLAND is a new international media art lab organized by St.Petersburg branch of National Center for Contemporary Art (St.Petersburg, Russia) and St.Petersburg Arts Project (New York, USA). CYLAND was established in order to provide new media artists with technical, programming, financial and administrative aid and assistance in realizing advanced media art projects.
CYLAND is an equipped creative space for co-operation of artists, engineers, technicians, programmers, etc. in their work on video, media, cyber and net art and other art projects dealing with new technologies.
CYLAND is located in NCCA’s art residency in the town of Kronstadt (on Kotlin island) 40 km from Saint Petersburg. Kronstadt art residency provides and opportunity for artists from many countries to live and work in Kronstadt within the framewaork of international exchange programs, as well as on individual basis.
Application process
- Applications are accepted via e-mail (see e-mail address in the Application Form below).
- CYLAND jury will review your application within 2 months’ period after the application is received.
- Authors of approved projects will receive an invitation to come in CYLAND Multimedia Lab (Kronstadt Art residency of NCCA) for implementation of their project.
Also, support without accommodation in the residency is possible.
Upon implementation of a project, a presentation/exhibition is organized.
Contact:
National Center for Contemporary Art
111/3 Nevsky Avenue
193036 Saint Petersburg
Russia
tel: (812) 431 9905, (812) 717 7967
fax: (812) 431 9905
medialab [point] cyland [arobas] gmail [point] com
www.cyland.ru

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The Bio:Fiction Science, Art and Film Festival will take place at the Museum of Natural History in Vienna from 13 -14 May 2011, and is currently calling for submissions.  Synthetic biology aims at creating new forms of life for practical purposes.  Bio:Fiction want to encourage filmmakers to produce and share their cinematic visions of a present or future society shaped by synthetic biology. Entries can be on science, fiction, or science fiction – live-action short film, animation, experimental or documentary film. For more information and application details, go to http://www.bio-fiction.com

!!DEADLINE EXTENDED!!
Yes! There is a new deadline. Because of the high number of requests, we decided to extend the deadline for entries. The new deadline will be December 1st 2010! Hurry up!

Biotech-labs around the world are busy in the field of Synthetic Biology – a new approach to engineer “life” and living systems. Synthetic biology aims at applying engineering principles to biology. The DNA of an organism is no longer manipulated, but programmed on a computer and built up from scratch. Bio:Fiction Science, Art & Filmfestival aims at attracting public awareness to this technology and its ramifications for our daily life in the future.

Share your visions at Bio:Fiction Festival!
We ask filmmakers to share their cinematic visions of a future biotech society. Shoot your own vision of the future, send us your film or arts project. Take part in the film competition, the art exhibiton or the discussion panels at the Festival.

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Dorkbot Sydney Group Show 2011 : Applications Open (DUE MONDAY DECEMBER 6th)
WHAT: DORKBOT SYDNEY GROUP SHOW 2011
WHERE: Serial Space 
WHEN: Applications due 6/12/2010 Show opens 22/02/2011

Dorkbot-Syd is having a group show at the Sydney Artist Run Innitiative Serial Space. The show will open on the Tuesday night, the 22rd of February, 2011. It will run for a week, until Sunday the 27th of February.
Dorkbot Sydney is accepting applications for this exhibition from anyone in any form that is Dorkbot related. The aim of the show is to exhibit work by “people doing strange things with electricity”. Submissions should not be limited to artworks only. Picture something between an art exhibition and a science fair. Some projects might involve robotics, installation, interaction, electronic sculpture, screen based works, web based work, audio instruments and performances. What is appealing about Dorkbot and would be great to exhibit, is the versatility of work that is generated from our diverse community.
Submissions of proposed work are due by 6th of December. Please fill out the details listed below and attach any additional information and material including jpegs and related URLs or video/audio links. Submissions will only be accepted via email to dorkbotsyd (@) dorkbot.org

4. divers

Le Labo a le plaisir de vous présenter sa nouvelle équipe
Barbara Gilbert
Directrice

Barbara Gilbert est une artiste et commissaire d’exposition basée à Toronto, son travail a été présenté au Canada, Europe et Australie. Francophone bilingue, Barbara est née à Québec. Elle a obtenu une solide expérience en administration des arts au sein du Bureau des Arts Visuels du Conseil des Arts de l’Ontario ainsi que dans le Département Éducatif au Musée des Beaux-Arts de l’Ontario. Barbara a également été Présidente du Conseil d’Administration de Gallery 44 Centre for Contemporary Photography. Avant de rejoindre le Labo, Barbara a été Coordinatrice du Secrétariat à l’Association ontrienne des galeries d’art. Barbara enseigne également dans le département de Formation Continue au Ontario College of Art & Design.

Grâce à son expérience confirmée dans l’administration des arts et à sa fine connaîssance du milieu artistique torontois, Barbara apportera un soutien déterminant dans la gestion administrative du Labo ainsi que dans la coordination des projets artistiques.

Vous pouvez la joindre à: direction[@]lelabo.ca
Anne-Sophie Garcia
Coordonatrice du Développement et des Communications
Anne-Sophie Garcia est une administratrice dans le domaine de l’art contemporain et coordinatrice de projets. Elle est diplômée en Histoire Moderne par l’Université Paris-IV Sorbonne et en Management Culturel par l’Institut d’Études Politiques de Paris. Anne-Sophie a acquis une solide expérience internationale grâce à divers projets qu’elle a initié et coordonné en France, au Brésil et au Canada, avec des artistes médiatiques renomés tels Miguel Chevalier et Orlan. Elle détient en outre une excellente connaissance de la scène artistique internationale, s’étant rendue dans divers centres d’art, musées, foires d’art et biennale à travers le monde. Elle écrit régulièrement des articles dans le magazine culturel Liaison et a été invitée à plusieurs reprises à Radio-Canada. 

Coordonatrice des Communications du Labo depuis janvier 2010, Anne-Sophie se voit maintenant attribuer la charge des initiatives de développement. Forte de son bagage international, Anne-Sophie oeuvrera dans la mise en place de partenariats inédits avec des organismes artistiques et privés, ainsi qu’au rayonnement du Labo à l’échelle nationale et internationale.
Vous pouvez la joindre à: com[@]lelabo.ca

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La FCCF donne une voix aux intervenants en danse de la francophonie canadienne

Ottawa – le jeudi 18 novembre – Des danseurs, chorégraphes et interprètes de la francophonie canadienne de partout au Canada se sont réunis à Ottawa du 13 au 15 novembre pour participer à la première Rencontre des intervenantes et intervenants de la danse de la francophonie canadienne. À la suite de cette rencontre historique s’est tenu le Conseil national de la Fédération culturelle canadienne-française (FCCF) qui a été l’occasion pour ses membres d’adopter une planification stratégique qui assurera le développement du secteur des arts et de la culture de la francophonie canadienne.

Rencontre de la danse Certains leaders clés du secteur de la danse de la francophonie canadienne se sont réunis pour amorcer une discussion sur les enjeux propres cette discipline et pour discuter de l’importance de la langue dans le processus de création en danse, discipline dite non linguistique. Pour les quelques 20 danseurs d’un peu partout au Canada présents, cette première rencontre aura permis de bâtir un pont entre le secteur de la danse et la FCCF qui représente un réseau d’artistes et d’intervenants culturels forts, mais aussi de réfléchir aux enjeux spécifiques du secteur de la danse et de sa pratique dans les communautés linguistiques oeuvrant en milieu minoritaire.
Comme l’expliquait Anik Bouvrette, chorégraphe d’Ottawa et membre du comité directeur qui a préparé cet événement : « C’était une occasion de partage qui aura permis aux gens de la danse de constater les avantages indéniables à se concerter entre francophones, mais surtout à s’allier et à travailler avec les artistes des autres disciplines et les intervenants culturels du grand réseau de la FCCF. »  La présidente de la FCCF, Madame Raymonde Boulay LeBlanc a renchéri : « Nous désirons poursuivre la démarche de manière à mieux intégrer les enjeux de ce secteur au discours de la FCCF. Il est clair que la Fédération a à coeur le développement de toutes les disciplines artistiques et cette rencontre aura permis d’entreprendre un dialogue nécessaire qui se poursuivra. »
Conseil national En effet, après la rencontre de la danse les membres de la Fédération se sont réunis en conseil national. Les leaders du secteur des arts et de la culture ainsi regroupés ont adopté à l’unanimité trois résolutions qui feront en sorte que les intervenants en danse de la francophonie canadienne reçoivent un accompagnement de la part de la FCCF afin de mieux se mobiliser, se concerter entre eux, mais aussi avec les organismes représentés au sein du réseau de la Fédération.
Un autre moment fort de cette rencontre a été l’adoption de la planification stratégique 2011-2014 de la FCCF. « Cette planification permettra de catalyser les énergies autour d’actions communes et d’orienter le travail de la FCCF au cours des années à venir. En ce sens, elle représente le plein engagement de la FCCF et de ses membres à réaliser notre vision commune  axée sur le développement artistique et culturel et le rayonnement des arts et de la culture partout au Canada. » a conclu le directeur général M. Éric Dubeau.
La Fédération culturelle  canadienne-française est un organisme national dont la mission est de promouvoir l’expression artistique et culturelle des communautés francophones et acadiennes. Elle réunit des représentants de sept regroupements nationaux en théâtre, en édition, en chanson-musique, en arts médiatiques et en arts visuels, ainsi que des représentants du développement culturel de onze provinces et territoires du Canada et un réseau de diffuseurs.
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